Ik heb een slak waarbij het huisje kapot is en nu zie je ze darmen etc opgerold, maakt hij een nieuw huisje aan of niet?

het is een slak die een beetje donker bruin is en soortvan gele vlekjes heeft,heel erg licht, hij is niet giftig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.5K

Antwoorden (4)

als het huisje kapot zal de slak helaas het loodje leggen
een slak met een huisje kan niet leven zonder of met een kapot huisje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas maakt hij geen nieuw huisje aan. Hij zal dood gaan. Naaktslakken leven zonder huisje, maar slakken met huisje kunnen niet zonder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je z'n huisje repareren met wat kunststof en secondelijm. Nee, geen grapje. Probeer het maar eens. Anders gaat de slak dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze misschien: http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter/segrijnslak.jpg ? Da's een segrijnslak, oftewel kleine wijngaardslak.
Als z'n huisje helemaal kapot is, zal hij doodgaan doordat hij uitdroogt of opgegeten wordt.