Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom bloos ik nooit ?

Ik bloos nooit,misschien zelden..
Ik ben juist altyd een verlegen type geweest, heb niet zoveel zelfvertrouwen maar toch bloos ik nooit , hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je kunt blozen door stress en schaamte, als je daar geen last van hebt zul je ook niet snel blozen.

Stress en schaamte zijn niet alleen verantwoordelijk voor blozen. Koorts, alcohol, seks, ‘opvliegers’ en zelfs te gekruid eten, kunnen ook zorgen voor rode wangen. Soms spelen medicijnen een rol. Maar het ‘echte’ blozen is een reactie op stress of schaamte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je een (letterlijk) dikke huid hebt en het bloed daar niet doorheen te zien is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blozen ontstaat door een verhoogde bloedtoevoer naar het hoofd.
Maar niet iedereen is daar gevoelig voor.

Ik zelf bloos ook nooit. Nooit gedaan.
Ja, dat is jammer, misschien :-)

Mensen die blozen worden aardiger en betrouwbaarder gevonden dan mensen die niet blozen, blijkt uit onderzoek waarop psycholoog Corine Dijk promoveert. [zie bron]

Mannen vinden het vaak aantrekkelijk als een vrouw bloost. Wellicht is blozen dus een belangrijke functie.
Helaas, het krijgen van rode koontjes is niet te veinzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding