Hoelang duurt het om een paspoort aan te vragen en te ontvangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

In mijn gemeente duurt het aanvragen 10 minuten en kan je hem een week later ophalen.
Het kan ook via een spoedaanvraag, indien je dit doet voor 15:00u kan je je paspoort de volgende dag ophalen.
Dit soort dingen kunnen per gemeente verschillend zijn, dus het meest verstandig is om gewoon even op de site van jou gemeente te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het loket moet wel open zijn, dus openingstijden zul je moeten opzoeken.
Nodig is een pasfoto die voldoet aan eisen, en je oude identiteitsbewijs. Er worden vingerafdrukken bij je genoemen, dat duurt hooguit 10 minuten.
Meestal binnen een week je paspoort, het kán in 1 dag door een duurdere noodprocedure.
Voor sommige bestemmingen moet je paspoort nog minimaal een half jaar geldig zijn, dus check dat als je gaat reizen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal duurt het een week voordat je je paspoort kunt ophalen.je moet als je hem gaat aanvragen wel pasfoto mee nemen en ze nemen ook vingerafdrukken. heb je spoed dan kun je bij zestienhoven bij de marechaussee terecht voor een spoed paspoort dan kun je wel op vakantie. je moet daarna alsnog voor een gewoon paspoort naar je gemeente toe voor een nieuw paspoort