Wat is beter voor je spieren: warm of koud water? Met warm water worden eiwitten vernietigd, die spierherstellend zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.3K

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan. Als je verstijfde spieren hebt, of kramp dan werkt warm water heel verzachtend.

Heb je net gesport en zijn je spieren lekker warm, dan kun je beter afdouchen met lauw water.

Toegevoegd na 48 seconden:
Koud water is alleen goed als je uit de sauna komt of als je het in wisselbaden toepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koud water is beter, daarom zie je regelmatig topsporters ook een ijsbad nemen na sportprestaties. Door de kou trekken de spieren goed samen, waardoor kleine scheurtjes of beschadigingen ook goed samen knijpen en de spieren eerder hersteld zijn van de sportprestatie. Maar ja, warm water voelt wel een stuk lekkerder aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm water vernietigt geen eiwitten hoor.
Heet water wel, maar tegen die tijd heb je allang je vingers uit het pannetje gehaald of ben je onder de douche vandaan gerend.
Lichaamswarm water voelt heerlijk aan en dat betekent al dat het niet slecht voor ons is.
Natuurlijk zijn er meer dingen die heerlijk zijn en wel slecht zijn, maar daar heb ik het hier niet over.

Cocaine schijnt heerlijk te zijn (weet in gelukkig niet uit ervaring) maar op termijn vernietigend.
Met lauwwarm water is niets mis.