Enig idee hoeveel mensen jaarlijks het Pieterpad lopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Het beste antwoord

Jaarlijks worden er zo'n vijftienduizend wandelgidsen van het Pieterpad verkocht en op basis daarvan schat Van der Ende het aantal wandelaars op vijftigduizend per jaar. "Maar anderen zeggen dat het er wel honderdduizend zijn, het is moeilijk te schatten. Veel doorgewinterde wandelaars gebruiken het Pieterpad om te trainen voor de vierdaagse van Nijmegen of voor hun wandelsportvakantie in het buitenland. Zij doen vaak twee etappes op een dag. Maar het Pieterpad is geen prestatietocht, je krijgt geen medaille en geen diploma. Er is dan ook een geweldig leger wandelaars van jong tot oud dat rustig genietend van land en landschap de ene etappe na de andere wandelt. Sommigen doen het in één ruk tijdens de grote vakantie, anderen gaan zo nu en dan eens een weekeinde en doen er tien jaar over. Ik ken zelfs iemand die het hele pad in het donker heeft gelopen. Hij zocht de rust en de stilte en wilde graag alleen zijn met de geluiden van de nacht.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Zou toch heel goed kunnen dat er drie mensen zijn die het Pieterpad elk jaar lopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zeker wel 30
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het zijn er drie en niet meer.
Het pieterpad loopt namelijk door mijn tuin, dus ik weet het exact.
Dank aan de minnetjesstrooiers.
volgens mij jaarlijks 15000

Toegevoegd na 40 seconden:
gidsen dan de mensen die het bewandelen toch haast wel 60000