hoe heet dat wat de meeste arabische mannen in hun handen hebben uit verveling

soms met al dat kralen op als een ketting maar in hun hand leggen en aan draaien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.8K

Het beste antwoord

Dat is een Tespih.

Ze doen dat niet uit verveling, maar de Islam zegt dat luiheid een grote zonde is. Je moet altijd iets doen, dus draaien ze maar aan het kettinkje. Tja, das ook een manier he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is niet uit verveling! Ik hoop maar dat geen een moslim of christene dit heeft gelezen, want veel christenen hebben er ook een. Eke keer als ze bij een bepaald steentje/kraaltje zijn doen ze een soort gebedje.

Weet de naam niet en ik weet niet of joden dit ook hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een gebeds of meditatieketting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rozenkrans noemen de katholieken dit, wee tniet hoe een moslim dit noemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tasbih (ook tashbih, tesbih, tespih of misbaha) (Arabisch: تسبیح) is een door moslims gebruikt gebedssnoer.
Het is een hulpmiddel bij het verrichten van dzikr, waaronder het gedenken van de 99 Schone Namen van God en het prijzen van God na het gebed door 33 maal Soebhan Allah (verheven is God), 33 maal Al-hamdoelillah (alle lof zij God) en 33 Allahoe Akbar (God is groot) te zeggen.
De tasbih wordt vaak gemaakt uit hout maar er zijn ook kransen uit olijfpitten, ivoor, parels, glas en plastic. Vaak bestaat een tasbih uit 33 of 99 kralen. Er zijn echter ook kransen die uit 11, 100 of 1000 kralen bestaan.
Amadea