Bij het opruimen van administratie; worden brieven van de gemeente in het algemeen opgeborgen bij de G van Gemeente of de letter van de plaats?

13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het ligt eraan of je dit voor prive of voor werk doet en welk systeem ze daar hebben. Als het voor jezelf is dan kan je dit natuurlijk zelf kiezen. Ik zou het dan onder gemeente doen als het brievenhoofd gemeente laat zien zoals bijvoorbeeld gemeente Den HAag. Er zijn ook gemeentes die hun naam heel duidelijk op het brievenhoofd hebben staan in kleuren e.d. dan zou ik er eerder voor kiezen om het onder de gemeentenaam het op te bergen omdat je daar dan eerder aan zal denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

g van gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide kan. Je kunt een map Gemeente aanmaken en dat vervolgens met een alfabettab indelen.

Je kunt ook per plaatsnaam alles opbergen. Het hangt een beetje van de rest van het systeem af.

Het moet wel zo logisch mogelijk zijn voor iedereen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, het hangt er ook van af hoeveel je op te bergen hebt. Als het om een paar blaadjes gaat, volstaat 1 map 'gemeente' wel, maar zijn het hele dossiers, dan kun je beter per gemeente opbergen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor is geen vaste regel. Vraag jezelf af waar jij gaat zoeken als je de informatie op de papieren weer nodig hebt. Bij de G of bij de eerste letter van je woonplaats 9of nog ergens anders)? Zorg er ook voor dat je eventuele partner weet hoe jullie archief is opgebouwd.
Heb je hulp nodig bij het opzetten van een goed functionerend archief? Of om te helpen bepalen wat je moet bewaren en wat niet? Kijk eens op de website van de www.nbpo.nl voor een professional organizer bij je in de buurt. Zij zijn specialist in het aanbrengen van structuur in ongeordende situaties.