Hoe zorg je ervoor, dat je de was niet hoeft te strijken ?

Hoe heter je de was wast, hoe meer je moet strijken toch ?

Op hoeveel graden kun je het beste wassen ?

En scheelt het ook nog als je de was heel erg goed uitklopt en uithangt ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.8K

Antwoorden (7)

kletsnat ophangen geeft een aanvaardbaar resultaat, alhoewel...met ons Hollandsche weer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kreuken van de was heeft niet met het wassen op bepaalde temperaturen te maken. Daarmee kan het hooguit krimpen. Het gaat met name op het centrifugeren en te lang in de machine laten liggen waardoor het kreukt.

Was altijd op de juiste temperatuur wassen. Als het programma klaar is, direct uit de wasmachine halen en heel goed uitkloppen. Alles goed rechttrekken en gladstrijken en dan pas ophangen. Hoe lager het centrifugetal, hoe minder kreukels.

Wanneer je de was in de droger doet, dan ook direct na afloop eruit halen opvouwen. Zo heb je de minste strijkgoed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo snel mogenlijk ophangen als de machine klaar is . en lekker aan de waslijn buiten drogen.
een beetje uitkloppen voordat je het ophangt.
13 jaar geleden
Bij het kopen van de kleren kan je daarop al letten. In de winkel zie je soms kledingstukken (bloezen) hangen die al kreukels vertonen (hiermee bedoel ik geen kreukbloezen, maar van die gewone witte overhemden). Die moet je dus niet kopen, je strijkt je rot om daarna alsnog voor schut te staan met kreukels in de kleren.

Na het wassen van een kledingstuk, deze in vorm uitschudden en eventueel rechttrekken. Vervolgens ophangen en laten drogen. Je zult zien dat veel kledingstukken niet meer gestreken hoeven te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de droger doen dan kan je heel veel dingen direct opvouwen omdat ze minder gekreukt zijn en nog warm dus je kan ze meteen in vorm vouwen.
En ik heb mijn man verplicht om alleen nog maar strijkvrije overhemden te kopen dat scheelt echt een heleboel werk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik koop bewust bijna nooit kleren die gestreken moeten worden.
En ik hang ook direct mijn kleren op, als de wasmachine klaar is (vooral niet laten liggen, want dan krijg je meer kreukels)
En wat ook goed helpt tegen kreukels is veel wasverzachter gebruiken anti-kreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maar 1 tip: koop geen kleding die je moet strijken... die kleding bestaat echt!