Wie weet uit welk land de euro van mijn afbeelding komt? (NIET alvast naar de antwoorden kijken!)

En wist je het in één oogopslag of heb je even gespiekt op internet? Ik ben nieuwsgierig hoe bekend de nederlander is met de verschillende euromunten. Het zijn er nogal wat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Maltezer kruis.
Wordt ook in Nederland gebruikt door de Maltezer orde.
En groep Adelen die deze orde vanuit de kruistochten tijd nog steeds dragen. Samen met de Johaniter orde. Beatrix is lid van 1 van die 2.

Overigens wordt dit teken ook gebruikt door de soevereine staat Malta. Die gevestigd is in Vaticaanstad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Hij komt uit Malta.
Ik wist het in 1 oogopslag toen ik je avatar bekeek!

Het staat er namelijk op;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het staat erop notabene!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe simpel de vraag ook was, het neemt niet weg dat ik door mag spelen voor de koelkast natuurlijk! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog even "goeie Vraag" aanklikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik dacht: hoe kan je dat nou lezen op de 'normale' afbeelding, maar inderdaad: als je op de afbeelding klikt zie ik dat het originele formaat wordt getoond! Tja, dan is het makkelijk... Sorry, stom van mij, weer wat geleerd!
Ik zal eerlijk zeggen dat ik het niet wist. Pas toen ik gespiekt had dacht ik 'oh ja, dat is het Maltezer kruis!'. (Toch?)

On a side note: ik zat van de week mijn kleingeld door te kijken en toen kwam ik ook een hele mooie euromunt tegen waarvan ik niet wist uit welk land hij kwam. Helaas heb ik hem inmiddels uitgegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de picture manager :-)
Ik wist het niet.. Volgens mij kom je die ook niet zo vaak tegen. Dus om antwoord op je vraag te geven: Ik ben niet zo bekend met de verschillende euromunten.

Ik kwam laatst wel de 'euro 10 jaar' - 2 euro tegen, dat is wel een mooi muntje. Zie link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist dat ie uit Malta kwam, pas geleden een setje gekocht voor mun neefje, die wil alle landen hebben........... vind ie leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat Malta nu ook Euro's had (schaam), maar aan het Maltezer kruis had ik het wel herkend. Hoewel gezien mijn eerste opmerking ik in eerste instantie dacht dat die uit Portugal zou komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het niet, maar hij is wel mooi zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uuhmm spanje of malta daar ergens??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malta !
Ik herkende het meteen aan je avatar, maar ja, 't is ook wel makkelijk als je oma en opa daar een huis hebben met zwembad en bovendien is het makkelijk om zo'n kruis te herkennen...