Hoe vaak overlijd iemand alsnog aan kanker na schoonverklaard te zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je te vragen hoeveel mensen alsnog aan kanker overlijden nadat zij schoonverklaard zijn.
(iedereen overlijdt namelijk maar 1 keer).

Men houdt vaak aan, dat als de kanker 5 jaar weg blijft, de kans op opnieuw kanker, net zo groot is als bij mensen die nooit kanker hebben gehad.
De kans op genezing van kanker, groeit elk jaar nog.
Mogelijk kun je hierover wat meer en betere informatie krijgen bij het KWF of misschien zelfs wel bij het CBS (Centraal Bureau v.d Statistiek).
Het hangt er ook veel vanaf welke kanker iemand heeft en waar het zich bevindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies mijn reactie: 1x kan een mens slechts overlijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch wel duidelijk dat ze dat bedoelt.

Andere antwoorden (4)

Alweer een vraag over een treurig onderwerp.
Mensen gaan allemaal dood. De een vroeger en de ander later. Na een kankerbehandeling is alle tijd, geschonken tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
So what dat het een vraag over een treurig onderwerp is. Mogen hier alleen gezellige vragen dan.
Mijn man heeft o.a. blaaskanker.

Hij is inmiddels drie keer geopereerd.
Iedere keer hebben ze de boel schoongemaakt en
daarna kreeg hij chemospoelingen.
Nu hopen we maar dat het wel weg blijft.
Maar dat weet je nooit.

Life is a bitch!
En je gaat er dood aan, aan het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap voor je man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap voor jou man. X
dat hangt van heleboel factoren af en vooral van het soort kanker .
begin eens hier te kijken want het onderwerp is te complex om zo een twee drie een pasklaar antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kanker is een vreselijke aandoening, die niet makkelijk te genezen is. Ondanks dat de artsen een patient gezond verklaren (schoon verklaren) blijft de kans dat er toch nog kankercellen in het lichaam blijven.

Deze gaan dan een nieuw en sterker leven opbouwen, waardoor de patient na verloop van tijd terug ziek wordt. Meestal is deze ziekte moeilijker te behandelen dan de eerste keer.

Maar om op je vraag terug te komen, daar kan niemand op antwoorden. Maar de kans dat iemand 100% geneest van deze (kwaadaardige) ziekte, is nagenoeg onbestaande.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
dat laatste klopt echt niet hoor: zoals je voorganger zei:
Men houdt vaak aan, dat als de kanker 5 jaar weg blijft, de kans op opnieuw kanker, net zo groot is als bij mensen die nooit kanker hebben gehad. en dus ben je dan 100% genezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een verhitte discussie gehad met mijn oncoloog en we kwamen uiteindelijk tot de conclusie, dat als je schoonverklaard bent, en je bent ook schoon, dat dan de kans om weer kanker te krijgen gelijk is aan die van alle mensen. Het gaat erom goed te letten op de tussenzinnentjes. Het gaat om voorwaardelijke kansen
Ik zelf hoop op 5 jaar, maar verwacht dat het veel eerder weer gebeurt. Maar wat doet het er eigenlijk toe? Als je nu niet bereid bent om te sterven, dan ben je dat over 5 of 10 jaar ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je er even bijzet dat het om voorwaardelijke kansen gaan. Daar draait alles om. Als er na een therapie ook maar een paar cellen overblijven die kwaadaardig zijn, die door de scans niet gedetecteerd worden, zullen deze zich opnieuw manifesteren. Dat ze er 10 of 15 jaar voor nodig hebben, is misschien mogelijk om weer tot een ziekte te leiden. Ben je dan na 5 jaar schoon ? Als dat de definitie is, dan ja. Maar sluit je dan uit dat je het niet meer ga krijgen ? Neen ! (wat overigens ook de vraag is). Vergeten de meeste mensen dat iedereen kanker heeft ?
We spreken enkel over de kans dat deze kwaadaardig wordt.