wat is valse schaamte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.9K
jc54
13 jaar geleden
Vraag 44355 ging hier ook over: waarom kunnen sommige mannen niet plassen als er anderen in de buurt zijn?
Als je valse schaamte invult in het zoekkader linksboven, kom je er wel.

Het beste antwoord

wat je als kind ervaart, als een tante zegt, je moeder is een hoer
ik wist niet eens wat een hoer was en heb dat uiteindelijk opgezocht in een woordenboek toen ik daar op school de kans voor kreeg
moeder was en is geen hoer, m'n tante mocht haar gewoon niet ...ik heb me door die opmerkingen van die tante jarenlang geschaamt voor mijn moeder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

je ergens over schamen waar je geen schuld aan hebt
dat betekend valse schaamte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gevoel van schaamte, dat je aangepraat is, terwijl jij dit zelf eigenlijk niet zo ervaart, en in deze situatie dus helemaal geen schaamtegevoel hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is valse schaamte dat je je ergens voor schaamt terwijl dat volstrekt niet nodig is. Je bijvoorbeeld schamen voor het feit dat je in een rolstoel zit, terwijl je daar dus niks aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt erg bekend +1
1.Doen of je je ergens over schaamt terwijl dat helemaal niet zo is.
2.Je ergens over schamen waar jij niets aan kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valse schaamte [schaamte over iets waar je niet schuldig aan bent]