Vriendin heeft allergie, maar ik wil binnenkort een katje, iemand ervaring/tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (12)

Je hebt ook van die lelijke kale katten. Geschkt voor mensen met allergie, maar wel lelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Er si ook nog een hypoallergene kat, maar die is erg duur!
13 jaar geleden
Aponi
13 jaar geleden
Als ze allergies is voor de huidschilfers maakt dat, denk ik, nog niet veel uit. En ze zijn misschien wel lelijk maar vreselijk lief
Rieneke1
13 jaar geleden
en gepeperd qua prijs, die sphynxen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind ze helemaal niet lelijk, net een kale Devon Rex :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist devon rex is een kat die ook heel goed geschikt is
Het ligt eraan of jullie samenwonen of niet. Als dat wel zo is dan is het misschien verstandiger om een huisdier te zoeken waar ze niet allergies voor is. Anders wordt het zo een tegenslag als het diertje weer weg moet.

Anders voordat ze komt eerst goed schoonmaken en de kat even uit haar buurt houden.
Ze zou ook een allergietablet in kunnen nemen voor ze komt.
13 jaar geleden
als ze allergisch is voor katten dan zou ik er geen aanschaffen want anders word het voor haar de hele tijd niezen,jeuk en tranende ogen
fremar
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe erg ze allergisch is en wat voor reactie ze heeft op katten. Niezen, of bijvoorbeeld een astma aanval?
Sommigen gaan alleen een beetje snotteren, anderen kunnen echt niet in een huis komen met een huisdier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen... doe het dan niet.... je hebt zo'n kat wellicht 20 jaar, dat is erg lang om je allergie even opzij te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. Je kunt niet alles hebben in het leven.
Annswers
13 jaar geleden
Mooi subtiel beantwoord
Ik denk dat jij even moet nadenken wat jij het allerbelangrijkste vind: Je vriendin of het feit dat jij een katje wilt.
Bij mij in de familie zitten enkele mensen met een kattenallergie en geloof me, dat is niet leuk, niet voor hen, maar ook voor anderen in huis is het vervelend als er eentje constant zit te snotteren, traanogen heeft, dikke ogen heeft.

Kortom, als ik moest kiezen, dan koos ik voor mijn vriendin en niet voor een kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen eerst testen of je allergisch bent voor katten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze allergies is zou ik het niet doen, het is misschien wel leuk in het begin maar als zij er niet tegen kan
lijkt me dat niet prettig voor je relatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de antwoorden hierboven wordt gedacht aan jou, en aan het katje, dat eventueel weer weg zou moeten...
Maar verplaats je nu eens even in je vriendin :
allergisch zijn ís natuurlijk al vervelend en lastig, maar jouw vríénd schaft een dier aan, waardoor je eigenlijk nauwelijks meer in zijn omgeving kan zijn????

Ik zou me toch eens even achter m'n oor krabben, als mijn vriend zoiets van plan zou zijn, en ik niet tegen katten zou kunnen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst kijken of je vriendin er tegen kan. Dit doe je bijvoorbeeld door een handdoek waar de kat een aantal dagen op gelegen heeft, een week lang heel dicht in de buurt van de vriendin te houden.(zo dicht mogelijk als kan). Krijgt je vriendin een voor haar te erge allergie aanval.
Dan helaas pindakaas. En zo niet,....dan hebben jullie er een katje bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje lullig als je die kat dan al hebt, moet je die dan weer dumpen als het toch niet gaat
Dan zou ik maar liever geen risico nemen, of samen met vriendin naar iemand die kat heeft en kijken hoe ze reageert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ellende is, dat je niet op iedere kat allergisch reageert...ik reageer met het hele scala op de stalkatten van de manege, terwijl mijn 'eigen theemuts' op mijn voeteneind slaapt, en altijd gezellig op schoot tv komt kijken...nergens last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja waar laat je die kat in geval helaas pindakaas? Of maak je je verkering dan uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha,...
mensen mensen mensen....
Als je natuurlijk een katje op het oog hebt, dan voer je het daar dus op uit. hehehe
Sorry dat ik dit er niet bij had geschreven. Ik dacht dat het wel duidelijk was. Mijn excuses.
Deze maand had ik hetzelfde probleem, maar dan met mijn 25-jarige dochter die weer thuiswoont. Wat ik gedaan heb is bij Intertoys een plastic katje kopen. (http://www.intertoys.nl/speelgoed/schleich-13638-schleich-kat-staand-558968.html?PathCatalog=nl_sp_dieren) Zo is er toch het gevoel van een huisdier in huis hebben en niet zo alleen zijn, zonder dat mijn dochter last had van haar allergie.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ze haar allergie 100% nog steeds? Het kan namelijk zijn dat ze er 'overheen' is gegroeid. (Dat kan!) Probeer eens een dagje met een kat van bijvoorbeeld familie of vrienden in jouw huis. Dan weet je het gauw genoeg.