Er was vanavond opvallend veel vuurwerk in #Rijssen. Is het in een bepaald land nieuwsjaardag ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Misschien vanwege het suikerfeest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat is waar Horlepiep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon? Er zit wel degelijk een grote populatie Turken in Rijssen. Bij mijn weten zit er zelfs een moskee.
Zou kunnen zijn dat het suikerfeest met vuurwerk ingezegend werd.
jc54
13 jaar geleden
om het suikerfeest af te sluiten misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat klopt, donderdag 9 en vrijdag 10 september 2010
Rosj Hasjana (Joods nieuwjaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren is Bayram (suikerfeest) begonnen. Ben toevallig vannacht teruggekomen uit Turkije en heb de eerste dag van het suikerfeest meegemaakt. We hebben toen ook enig vuurwerk gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die suikerfeest en joods nieuwjaarfeesten antwoorden kan ik nier rijmen met Rijssen. Voor zo ver ik heb begrepen is Rijssen nogal een biblebelt plaatsje.Verder behoort Rijssen gewoon tot Nederland en niet tot een bepaald land. Misschien was het een specifiek Rijssens feest, zo als afsluiting van de kermis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Staat er misschien een kermis in de buurt?