Wat was er nou precies zo bijzonder aan the black dahlia moord? Waarom zo'n speciale beruchte naam?

Ik weet dat het lijk van haar in 2en is gevonden, allemaal heel bruut enz. Maar wat is nou bet punt waar deze zaak zich zo onderscheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De film komt trouwens zaterdag op RTL7 om 22.45!
Heeft een goede recensie.
Heb je hem gezien?Ik niet namelijk.

Antwoorden (1)

De naam schijnt te zijn "afgeleid" van een film die in de bioscopen draaide ten tijde van de moord op Elizabeth Short (zoals de Black Dahlia echt heette).

Wat er zo bijzonder was aan deze zaak:
Ten eerste uiteraard de gruwelijkheid.
"Het lichaam was zwaar toegetakeld en in tweeën gesneden. Haar armen waren zo gedraaid dat het leek dat ze haar handen op haar hoofd hield. Haar mond was opengesneden van oor tot oor. Nergens werd er bloed gevonden, wat betekent dat ze ergens anders vermoord was en dat men daar het bloed heeft laten weglopen alvorens het lijk in Leimert Park te dumpen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_Elizabeth_Short#Dood

Wat verder opmerkelijk was is dat de dader contact opnam met de krant toen de verhalen van de voorpagina verdwenen. Hij belde een redacteur van een grote krant op en beloofde eigendommen van Short op te sturen, wat hij ook gedaan heeft.

Gedurende het onderzoek kwamen er verschillende complottheorieën uit, maar ondanks alles is de dader nooit gevonden.