Verzin een originele naam voor een nieuw opgericht bierbedrijf?

Toegevoegd na 1 dag:
Super bedankt voor de onwijs te gekke namen allemaal!
Inmiddels zitten er zeker een paar tussen die we kunnen gebruiken:D

Maar deze overtrof toch wel alle verwachtingen!

''Iets pittigers…''

''Iets wilders…''

'' GEERT!''

hahaha geweldig!
keep 'em coming guys!

thnx

Toegevoegd na 4 dagen:
hier een prototype logo voor GEERT! :D

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Iets pittigers... Iets wilders... GEERT!

Ha, die Chris871; Brouwerij De Kraag.

Mede geïnspireerd door je profielfoto: 'HumanDogs' vind ik wel origineel.

Blus, ter concurrentie van Brand ;). Het is lastig om een naam te verzinnen als je geen eigenschappen van het bedrijf weet. Uit welke streek komt het, hoe heet de oprichter, wat is het kenmerk van het bier, welke doelgroep wil je aanspreken? Iedereen kan nu van alles gaan roepen, maar meestal heeft de naam toch te maken met de uitstraling van een bedrijf. En als we niet weten wat je met het bedrijf beoogt, wordt dat toch een beetje onzinnig denk ik!

De Zatte Pint

het goudgele rakkertje Toegevoegd na 56 seconden: biertjuh

Nieuw Bier

't Slokje....

...................B.B................. .............BEST- BIER........... Toegevoegd na 1 uur: ..................B-B.................... ............BONT-BIER..............

Koning Pinterman. It's got to be perfect. O nee, da's zijn broer Hertog Jan.

De Schuimkraag

Korsakov bier. Toegevoegd na 1 dag: Lambik bier. Een lambikje is dan een biertje.

Ω-Megabier.

Laat me eerst ff het biertje proeven, dan kan ik beter een originele naam verzinnen....;)

Brouwerij De Pint. Brouwerij Het Pintje.

The Beer Company Toegevoegd na 1 dag: De Bierkaai

Ad Fundum

2 duimen kraag. 6 duimen bier Gele rakker. Nekenieh Melk voor mannen Emdb ( echte mannen drinken bier) Keizer Kees ipv hertog Jan. Vorstenvocht.

Biertje? wedden dat je heel veel free publicity krijgt. Biertje.to of biertje.tv zijn o.a. nog vrije domeinnamen. Wel snel beslissen anders waag ik zelf een poging;-) Indien je toch een .nl domein wenst, wees dan creatief bijvoorbeeld; byrtje.nl Staat lekker eigenwijs ook nog! echt anno 2010. Toegevoegd na 9 uur: Bierzar! is ook een leuke. Dan wel hoge gisting en veel alcohol erin.

De Gouden Gisting

bierbar is misschien wel een leuke naam

NewB

Hopper. of De Bierbuik.

Bier-Hier

Les Lest je dorst. Even wat lessen.

Dupke

De KroonKurk Appelsap met Slagroom

De gouden rakker

Midnight Sun :D

Noem het bier naar de plaats waar je woont .

B.I.E.R. Beste in elk relaxtion

Het bedrijf kun je noemen MMWOPAS (making money when other people are sleeping)

De Koningskraag.

PilZz

(achternaam) Bier

De Bierbuik(en/jes)

Brouwerij De Kater. I-beer.

(goud gele) Rakker ik vond slobberbok toen ik die voor het eerst hoorde erg leuk.

nieuw opgericht BIERdrijf

biehah.. op zijn haags

't pintje

Het vloeibare goud

Blurp!

Hop-hop-hop

het canon

Golden shower. :-P

Suggesties genoeg. Ik denk dat het erg belangrijk is dat je een imago aan je bier hangt. Zo heeft Grolsch het geweldig voorelkaar gekregen om bij de wat meer elite bevolkingsgroepen naam te vestigen, terwijl het doodgewoon bier is en niets met status of studie te maken heeft. "Vakmanschap is meesterschap" "Heerlijk helder Heineken" "Biertje ?" Hang er een heel makkelijke slogan of yell aan.

Krisnapilsky.

Respect voor alle bovenstaande namen! Veel creativiteit, ook leuk voor de vragensteller zo'n populair onderwerp. Ik zou een leuke/gezonde naam kiezen die niet verwijst naar bier, "Mag ik bestellen:" - stuksfruit - iets lekkers - wat je open hebt - glaasjes vol - zonder suiker & melk Past goed bij de alternatieve kroegnamen. Kun je een biertje drinken met je maten, zonder dat je vriendin weet waar je bent en niks hoeft te verzinnen ;). (ja, ik heb het zwaar thuis, je kunt me in de kroeg herkennen aan de kale plek op mijn hoofd, meestal heeft mijn vriendin me onder haar duimen...) Zij: "Waar was je gisteravond?" Jij: - Tante Sjaan - Oom Jos - De buurman - Mijn ouders - M'n beste vriend - Een kennis

"Volle teug" *een leuke hint en voor prettig voor de verbeelding.

Voor de sportieve bierdrinker: Zwembier!

de snelle zuipers (b.o.b) ben ook bezopen

Als de brouwerij in de buurt is van een bekende rivier of kanaal kun je de naam daarvan gebruiken, net zoals Amstel Lingen of Gulpen. Staat de brouwerij in Rotterdam, dan zou Rotte bier het goed doen.

de BarBier met een schaar als logo. de Bierbaar met een barbaar als logo. de Bierleverancier

de Bierwinkel

Da BierBomb ofzoiets het moet wel een originele naam worden :P.

de z.o.z. company z.o.z (zuipen op zondag)

to bier or not to bier

De blauwe knoop. Alleen alcohol vrij bier

GEERT MAGNEET

Cru bizar

DOB. Betekenis: Door Onze Bierbrouwers.

gewoon simpel; bier. iedereen in elk land kan het uitspreken!

slok

cooldown,growup,blessyou,wantmore,golddigger Toegevoegd na 2 minuten: heavenly, comtome

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100