Verzin een originele naam voor een nieuw opgericht bierbedrijf?

Toegevoegd na 1 dag:
Super bedankt voor de onwijs te gekke namen allemaal!
Inmiddels zitten er zeker een paar tussen die we kunnen gebruiken:D

Maar deze overtrof toch wel alle verwachtingen!

''Iets pittigers…''

''Iets wilders…''

'' GEERT!''

hahaha geweldig!
keep 'em coming guys!

thnx

Toegevoegd na 4 dagen:
hier een prototype logo voor GEERT! :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
12.1K
Kimath
13 jaar geleden
Is dat wel slim om dat hier te vragen? Straks heeft iemand een leuke naam bedacht, maar dan kan iemand je voor zijn met de naam en website registeren, heb je er nog niks aan.
sterredag
13 jaar geleden
Volgens mij is dit geen vraag, maar een opdracht met heel gek een vraagteken erachter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders geformuleerd is het wel een vraag: 'wat is een leuke orginele naam voor een nieuw opgericht bierbedrijf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van GEERT is inderdaad wel keigoed bedacht !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verdient degene die met de beste naam komt buiten een paar GV-puntjes? ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eer Widar
rose
13 jaar geleden
Waar is het voor? Een project? Of gaat dit commercieel gebruikt worden...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag een kratje als PilZz gekozen word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit voor jou nieuwe fabriek bedoelt en welke wordt het?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ëén kratje? Ik eis een leven lang gratis bier als het mijn antwoord wordt :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Logo, één woord......GEWELDIG!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha thnx!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je de brouwerij in Limburg beginnen, daar is de hoogste werkloosheid momenteel. Geert!!
(P)ils (V)oor (V)erarmden
rose
13 jaar geleden
't was een spontane ingeving...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spontane zijn vaak de mooiste he :)
rose
13 jaar geleden
Doe mij een lol, zet m'n naam d'r even bij, in je vraag...

Het beste antwoord

Iets pittigers...

Iets wilders...

GEERT!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dat is echt niet te pruimen maar wel leuk bedacht. ;)"
+
rose
13 jaar geleden
Ja. precies, gegarandeerd hoofdpijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En geen paracetamol die dat kan verhelpen.
rose
13 jaar geleden
Je kunt er ook goed ziek van worden, met extreem veel kotsen en zo...
rose
13 jaar geleden
Het is overigens wel het enige bier dat ook na langdurig schudden niet schuimt. (Na opening dood)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haaaaa,haaaaa ;)"
Annswers
13 jaar geleden
hahahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ahhaha, geweldig!
goeie slogan ook gelijk:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 woord: Top!

Andere antwoorden (64)

Ha, die Chris871;

Brouwerij De Kraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mede geïnspireerd door je profielfoto: 'HumanDogs' vind ik wel origineel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blus, ter concurrentie van Brand ;).

Het is lastig om een naam te verzinnen als je geen eigenschappen van het bedrijf weet. Uit welke streek komt het, hoe heet de oprichter, wat is het kenmerk van het bier, welke doelgroep wil je aanspreken? Iedereen kan nu van alles gaan roepen, maar meestal heeft de naam toch te maken met de uitstraling van een bedrijf. En als we niet weten wat je met het bedrijf beoogt, wordt dat toch een beetje onzinnig denk ik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Zatte Pint
fremar
13 jaar geleden
het goudgele rakkertje

Toegevoegd na 56 seconden:
biertjuh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuw Bier
13 jaar geleden
't Slokje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...................B.B.................

.............BEST- BIER...........

Toegevoegd na 1 uur:
..................B-B....................
............BONT-BIER..............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koning Pinterman. It's got to be perfect.
O nee, da's zijn broer Hertog Jan.
jc54
13 jaar geleden
De Schuimkraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korsakov bier.

Toegevoegd na 1 dag:
Lambik bier. Een lambikje is dan een biertje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die naam valt niet te onthouden;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korsakoff bier bestaat al; is een Belgisch bier van brouwerij 't Hofbrouwerijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen je dat Lavender ?
Ha, ha !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dokter, ik heb zo'n last van geheugenverlies.
O, en hoe lang heeft u dat al ?
Hoe lang heb ik wát al ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, dat meen ik. Kijk maar even op Wiki:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Belgische_bieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En sorry mmm, ik bedoel het niet lullig maar ook Lambiek bestaat al! http://nl.wikipedia.org/wiki/Lambiek_(bier)
Ω-Megabier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat me eerst ff het biertje proeven, dan kan ik beter een originele naam verzinnen....;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brouwerij De Pint.
Brouwerij Het Pintje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
The Beer Company

Toegevoegd na 1 dag:
De Bierkaai
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat betekent dat ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is Latijn voor: 'Tot de bodem'
Een term die wordt gebruikt bij het snel opdrinken of achteroverslaan van een alcoholische drank.
2 duimen kraag.
6 duimen bier

Gele rakker.
Nekenieh
Melk voor mannen
Emdb ( echte mannen drinken bier)
Keizer Kees ipv hertog Jan.
Vorstenvocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biertje? wedden dat je heel veel free publicity krijgt.

Biertje.to of biertje.tv zijn o.a. nog vrije domeinnamen. Wel snel beslissen anders waag ik zelf een poging;-)

Indien je toch een .nl domein wenst, wees dan creatief bijvoorbeeld; byrtje.nl Staat lekker eigenwijs ook nog! echt anno 2010.

Toegevoegd na 9 uur:
Bierzar! is ook een leuke. Dan wel hoge gisting en veel alcohol erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wed dat je dan ook heel veel aandacht van Heineken krijgt, je jat dan immers hun slogan. Denk niet dat je daar op zit te wachten als beginnend bedrijf. Zo'n Heineken procedeert je zo kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je slaat de spijker op zijn kop want dat is precies wat ik bedoelde. Lanceren dat bier en wel onmiddellijk want een betere start kun je je niet wensen. Overigens is biertje gewoon een woord in dagelijks gebruik. Los van Heineken kan iedereen het gebruiken. Pas als je gaat roepen, Heerlijk, helder, Byrtje, dan kom je in de buurt een procedure (oeps, nu moet ik oppassen). Overigens denk ik dat ze bij Heineken best wel tegen een geintje kunnen want een concurrent zul je never nooit worden, net zo min als dat jij ondernemer zal worden, daar heb je nml. een gezonde dosis lef voor nodig en dat missen de meeste mensen. Indien ze echt gaan procederen niet direct pas op de plaats maken. Laat eerst even toetsen, er zijn zat mensen die precies weten wat wel kan en wat niet. Gewoon over je heen laten komen en doorbrouwen dat spul, ik krijg nu al trek. Als er maar meer smaak aan zit dan dat doorkijkbier van de fa. Heineken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biertje is wel een normaal woord ja, maar "Biertje?" is meer dan een woord. Heineken zal zeker niet blij zijn, ze maken dan immers reclame voor jou. EN met zoveel reclame als Heineken gebruikt, ben je eerder een concurrent dan je normaal zou kunnen worden.
bamibal
13 jaar geleden
Biertje is gewoon geregistreerd. Dus niet verstandig om daarmee te beginnen.
http://register.boip.int/bmbonline/details/trademark/show.do?markID=1460402&markNumber=710400&markNumberType=REG
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat je het merk kunt aanvechten, maar het is idd zeer onverstandig om als beginnend bedrijf te beginnen met het aanvechten van merken. Zonde van tijd, geld, energie, etc.
Annswers
13 jaar geleden
Bierzar vind ik leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, hier heb ik zelf ook aan gedacht.
goeie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Widar
Heineken heeft het beeldmerk biertje? vastgelegd maar volgens mij sta je heel sterk in je schoenen indien je slechts het woord biertje registreerd. Ander kleurtje in het beeldmerk en hupsakee, maar goed, ik ben geen jurist, heb als ondernemer wel enige ervaring opgedaan inmiddels in merkenrecht etc. Maar goed Chris871 kiest volgens mij voor iets 'Wilders' dus gaat niemend zich hier verder druk over maken denk ik zo.
@Chris871
Ben wel benieuwd waar deze brouwerij gevestigd gaat worden en wanneer is de opening?
Annswers
13 jaar geleden
En mogen de beste 10 antwoorden komen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Zweistein: "De wet eist dat een merk onderscheidend vermogen heeft. Dus zuiver beschrijvende woorden kunnen daarom niet als woordmerk geregistreerd worden." Zie http://www.merkenregistratie.nl/merkenregistratie-nl-faq.asp Biertje is een zuiver beschrijvend woord. Ook als dit niet als zuiver beschrijvend woord zou worden opgevat, zou Heineken met veel succes bezwaar kunnen aantekenen tegen "biertje", omdat het vrijwel gelijk is aan "biertje?" en tevens in dezelfde categorie zou worden geregistreerd. Slechts één tekentje verschil is onvoldoende om een ander merk te vormen. Ik heb dit in het verleden meegemaakt, met een merk dat we als groep hadden geregistreerd. Iemand plakte er een + achter en dacht daarmee voldoende anders te zijn. Niet dus.
De Gouden Gisting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bierbar is misschien wel een leuke naam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopper.

of

De Bierbuik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Les

Lest je dorst. Even wat lessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De KroonKurk
Appelsap met Slagroom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha appelsap met slagroom
nice!
De gouden rakker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Midnight Sun :D
13 jaar geleden
Noem het bier naar de plaats waar je woont .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
B.I.E.R.

Beste in elk relaxtion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bedrijf kun je noemen MMWOPAS (making money when other people are sleeping)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Koningskraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(achternaam) Bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Bierbuik(en/jes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brouwerij De Kater.
I-beer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Ik vind I-beer leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of iBeer, op de mac versie
(goud gele) Rakker

ik vond slobberbok toen ik die voor het eerst hoorde erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuw opgericht BIERdrijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
biehah.. op zijn haags
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vloeibare goud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hop-hop-hop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Golden shower. :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suggesties genoeg.
Ik denk dat het erg belangrijk is dat je een imago aan je bier hangt.
Zo heeft Grolsch het geweldig voorelkaar gekregen om bij de wat meer elite bevolkingsgroepen naam te vestigen, terwijl het doodgewoon bier is en niets met status of studie te maken heeft.
"Vakmanschap is meesterschap"
"Heerlijk helder Heineken"
"Biertje ?"

Hang er een heel makkelijke slogan of yell aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krisnapilsky.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Respect voor alle bovenstaande namen! Veel creativiteit, ook leuk voor de vragensteller zo'n populair onderwerp.

Ik zou een leuke/gezonde naam kiezen die niet verwijst naar bier,

"Mag ik bestellen:"

- stuksfruit
- iets lekkers
- wat je open hebt
- glaasjes vol
- zonder suiker & melk

Past goed bij de alternatieve kroegnamen. Kun je een biertje drinken met je maten, zonder dat je vriendin weet waar je bent en niks hoeft te verzinnen ;).
(ja, ik heb het zwaar thuis, je kunt me in de kroeg herkennen aan de kale plek op mijn hoofd, meestal heeft mijn vriendin me onder haar duimen...)

Zij: "Waar was je gisteravond?"
Jij:
- Tante Sjaan
- Oom Jos
- De buurman
- Mijn ouders
- M'n beste vriend
- Een kennis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Volle teug"

*een leuke hint en voor prettig voor de verbeelding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de sportieve bierdrinker: Zwembier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de snelle zuipers (b.o.b) ben ook bezopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de brouwerij in de buurt is van een bekende rivier of kanaal kun je de naam daarvan gebruiken, net zoals Amstel Lingen of Gulpen. Staat de brouwerij in Rotterdam, dan zou Rotte bier het goed doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de BarBier met een schaar als logo.
de Bierbaar met een barbaar als logo.
de Bierleverancier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Bierwinkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da BierBomb ofzoiets het moet wel een originele naam worden :P.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de z.o.z. company

z.o.z (zuipen op zondag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
to bier or not to bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De blauwe knoop.

Alleen alcohol vrij bier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEERT MAGNEET
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DOB. Betekenis: Door Onze Bierbrouwers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon simpel; bier.
iedereen in elk land kan het uitspreken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cooldown,growup,blessyou,wantmore,golddigger

Toegevoegd na 2 minuten:
heavenly, comtome