Programmeren

Hallo,

Ik wil iets gaan doen in de trand van programmeren. Ik kan nu alleen SQL ( just basic )

Weet iemand welke taal ik het best kan leren, zodat ik er verder mee kan? (grafisch/gebruik voor meerdere/ gebruiksvriendelijke GUI)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Begin eens met PHP, dat sluit goed aan op je SQL kennis en je kunt dan meteen web based GUI's maken.

Als je daar op uitgekeken bent is de stap naar JavaScript of python wel aardig ivm (beperkte) object oriëntatie en de enorme bibliotheken voor gui, plotting, math, 3D, enz.

Pas daarna zou ik me in een taal als C++ gaan verdiepen. Lijkt me een verstandige opbouw, waarbij je al meteen leuke resultaten kunt bereiken zonder je door een steile leercurve te moeten heenvechten. C++ is fraai en erg snel, maar ook erg complex, vandaar.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens naar processingjs.org
van MIT

Andere antwoorden (1)

Java is vrij simpel, en daarna C++
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Java is inderdaad een goede taal om mee te beginnen, maar die later zeker ook niet te min is.