Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Programmeren

Hallo,

Ik wil iets gaan doen in de trand van programmeren. Ik kan nu alleen SQL ( just basic )

Weet iemand welke taal ik het best kan leren, zodat ik er verder mee kan? (grafisch/gebruik voor meerdere/ gebruiksvriendelijke GUI)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
540

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Begin eens met PHP, dat sluit goed aan op je SQL kennis en je kunt dan meteen web based GUI's maken.

Als je daar op uitgekeken bent is de stap naar JavaScript of python wel aardig ivm (beperkte) object oriëntatie en de enorme bibliotheken voor gui, plotting, math, 3D, enz.

Pas daarna zou ik me in een taal als C++ gaan verdiepen. Lijkt me een verstandige opbouw, waarbij je al meteen leuke resultaten kunt bereiken zonder je door een steile leercurve te moeten heenvechten. C++ is fraai en erg snel, maar ook erg complex, vandaar.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens naar processingjs.org
van MIT

Andere antwoorden (1)

Java is vrij simpel, en daarna C++
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Java is inderdaad een goede taal om mee te beginnen, maar die later zeker ook niet te min is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding