Mn kat heeft een korte epileptische aanval gehad, 2de in half jaar. Ik wil haar niet aan de chemische meds. Tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (4)

Het is wel belangrijk om met de kat naar de dierenarts te gaan.
katten krijgen meestal alleen van deze aanvallen als ze al een andere ziekte hebben.
Je kan hem echt in ieder geval beter even laten nakijken. en daar krijg je vast ook wel tips
13 jaar geleden
Een kat die epileptische aanvallen heeft, in welke frequentie dan ook, kan je beter wel medicatie geven. Als je dat niet doet, kan je kat schade oplopen aan zijn hersens. Daardoor kan hij meer aanvallen krijgen enz. De schade is dus groter als je het laat zoals het is. Ik zou zeggen: naar de dierenarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd eerst even naar de dierenarts.
helaas is er vaak geen oorzaak aan te wijzen.
zolang het met deze frequentie aanhoudt, zal de dierenarts je waarschijnlijk geen medicatie voorschrijven.
er zitten nl best veel bijwerkingen aan vast.

wat wel belangrijk is: haal twee stesolid-spuiten in huis!
als een aanval nl zwaar is en te lang duurt, kan het hart van je kat het begeven.
je hebt in zo'n situatie niet de tijd om naar je dierenarts af te reizen.
stesolid is valium, je brengt het rectaal met een spuit in.
zo nodig hou je op deze manier een aanval onder controle.
het zijn chemische meds, maar je kan er wel het leven van je kat mee redden!
13 jaar geleden
Hoe hard het ook klinkt : Af laten maken.
Met een dier blijven tobben bij de dierenarts kost je handenvol geld en uiteindelijk komt toch de dodelijke spuit.
Sorry voor het harde, maar zo gaat het wel.
Schrijf mijn antwoord maar over.
Tussen nu en een jaar is jouw kat dood.
Misschien anderhalf jaar, dat ligt aan de realiteitszin van je dierenarts.