Waar drijven de wolken boven die je nog kunt zien?

Als je naar de hemel kijkt, kun je dan bijv. de wolken zien die boven Rotterdam drijven als je zelf in Amsterdam staat? Hoeveel km verder dan waar je staat, kun je de wolken nog goed zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik me ook altijd al afgevraagd
+1

Het beste antwoord

Het hoogste wat je kan zien is de top van een grote onweerswolk vanuit een hoogvliegend vliegtuig. Die kan tot een kilometer of 400-500 ver weg hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maybe heb je hier wat aan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er nogal vanaf hoe hoog de bewolking hangt.

Toegevoegd na 1 uur:
Bewolking kan van 0 meter (mist) tot kilometers hoog hangen. En volgens hetzelfde principe dat je een toren al vanaf ver ziet, maar het huis ernaast niet, maakt het dus nogal verschil hoe hoog de bewolking hangt.

Toegevoegd na 1 uur:
Op de site casper.frontier.nl kan je zien waar er op dat moment vliegtuigen vliegen en hoe hoog. Als je nou buiten met je laptop gaat staan om deze vliegtuigen met het blote oog te vinden krijg je wellicht een beetje een beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk al die minnen, maar geef dan zelf een beter antwoord.