Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan dit? - lees hieronder -

Als ik een boekje lees en ik wel het goed begrijpen waar dat boek over gaat, ga ik altijd gapen (word ik altijd moe)

Als ik huiswerk maak van school en 1 minuut later dan moet ik gapen (word ik moe).

Als ik een spelletje speel op de computer of ik speel buiten dan word ik niet moe en ik gaap ook niet.

Hoe kan dat?

Alvast bedankt als iemand antwoord geeft :-))

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Het is misschien een beetje vergezocht:

Maar boeken lezen en huiswerk maken zijn dingen die je misschien niet erg vaak doet en waar je moeite mee hebt. Je moet je dus beter concentreren om te kunnen begrijpen wat je doet. Misschien ga je je dan minder focussen op je ademhaling. Wanneer je een foute ademhaling hebt en weinig lucht binnenkrijgt, ga je gapen.

Dus misschien ga je gapen bij dingen die je niet vaak doet of bij dingen waar je moeite mee hebt, waardoor je je minder concentreert op je ademhaling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je eerste 2 opties gewoon weg niet spannend genoeg zijn voor je
maakt t weer spannend, en toon meer inzet en interesse
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook nog kan is dat je te weinig zuurstof krijgt. Lees en maak je huiswerk op je kamer? Zit daar misschien het raam dicht?

Gooi 's morgens je raam open, frisse lucht heb je nodig ook binnen, van een bedompte kamer kan je erg loom worden en gaan gapen.

Maar de kans dat het komt omdat je het minder boeiend vind lijkt me toch iets groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je moet doen wat je leuk vindt, school is saai (wellicht noodzaak) maar er komen veel dingen in voor die je eigenlijk niet echt interesseren.
gapen is verveling (in dit geval dan), als iets je niet interesseert dan doe je het puur omdat het moet en dat kan vervelend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het hier aan ligt:
De meeste jongeren vinden buitenspelen leuk (of buiten zijn), en huiswerk maken is (vind ik) saai. Als ik me verveel gaap ik ook. Als ik buiten speel heb ik daar geen last van.
(ik weet het een beetje een vaag antwoord xd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien word je wel moe van saaie dingen doen en actief van spannende dingen doen.maak t huiswerk maken spannender en gooi daarbij t raam los of doe t buiten,wie weet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft te maken met interesse.
Met belangstelling.
Met dingen leuk vinden of niet leuk vinden.

Een boek willen begrijpen en huiswerk maken
is niet leuk, of zelfs saai.
Mensen gaan gapen als ze verveeld zijn.
Dat hoeft heus niet te betekenen dat je dan
moe bent.
Er zijn redenen genoeg waarom iemand kan gaan
gapen.

Hoewel iedereen dit gewone verschijnsel kent en mensen gemiddeld 10 tot 15 maal per dag gapen, is er maar heel weinig met zekerheid over bekend.

Computeren en buiten spelen is wel leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding