Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel koffie is normaal per dag. Per persoon te drinken tussen 4-8 kopjes?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Wat is normaal? Voor de één is een bekertje per dag voldoende en ik heb er wel een stuk of 8 per dag . Mijn bekertje is een halve liter beker. En ik voel me er hartstikke goed bij. En koffie houd je wakker, dus zit ik nu ook aan de koffie omdat ik telefonische nachtdienst heb! Bij de bron staat nuttige informatie omtrent koffie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier tot acht koppen per dag bedoel je? Als jij je daar prettig bij voelt, waarom niet. Koffie is heel gezond, heeft een uitstekende anti-oxiderende werking. Het is niet voor niets dat zo veel mensen zo veel koffie drinken. Ik drink zelf liever thee, maar koffie drink ik graag als ik me geestelijk erg moet inspannen. Maar je lichaam merkt vanzelf wel of je genoeg hebt, toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik s,morgens opsta is toch het eerste wat ik doe 2 kopjes koffie drinken.
Om 10 uur nog eens eentje.
En dan tegen een uur of 1 ook weer.
En s,middags eentje ,en s,avonds meestal 2.
En zo zit ik aan een kop of 8 per dag.
Of het normaal is weet ik niet,maar ik ben nou eenmaal een koffie liefhebber met mate.
Maar ik ken ook mensen ,die wel 10 tot 15 koppen per dag drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is géén koffie normaal.

Vroeger (een jaar of vijf geleden nog) was twee liter per dag voor mij normaal.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Als u elke dag 4 tot 5 koppen koffie drinkt, dan zult u daar vooral voordeel van ondervinden. De hoeveelheid cafeïne in uw koffie hangt sterk af van de melange, zetmethode, de sterkte van de koffie en hoeveel u ervan drinkt. De espresso methode en (hoogwaardige Arabica) bonen, zoals Coffee United gebruikt verzekeren lagere cafeïne waarden dan filterkoffie of Senseo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kom op werkdagen ook al gauw tot zo'n 2 liter, dat is dan een bekertje of 10.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding