In een net omgeploegd weiland. Eerst wel even aan de boer vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal, over de hele wereld. In bergen, in weidegronden enz.

Zelfs hier in de Lage Landen kan je iets vinden dat als steen wordt gezien: Versteend Hout!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op het strand. bijvoorbeeld in italie of spanje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een beetje bouwmarkt kan je tegenwoordig prachtige exemplaren aantreffen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast25112;

In rivierbeddingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens een daagje naar Giethoorn. Daar heb je het museum "De oude aarde", met een hele mooie collectie edel -en sierstenen. Je kunt het allemaal bekijken en er is ook een gedeelte waar je van alles kan kopen.
Is zeer zeker de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar genoeg met je hoofd omlaag naar beneden kijkt waar je loopt dan tref je genoeg aan.

Het helpt als je dan toevallig in de Ardennen in de natuur loopt.
Of waar dan ook over ruwe paden.
Of aan een stenenstrand.

Zelf heb ik op die manier mijn eerste mozaiekstenen gevonden.
En: zorg dat je iets bij je hebt om de grond om te krabben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet waar je ze wilt zoeken en hoever je ervoor wilt reizen maar zoek op plekken waar water is (door het water worden de stenen mooi glad en gaan ze glimmen), en bijvoorbeeld in grotten.