#OVChipkaart borg van € 4,00 bij vergeten uit checken krankzinnig. Welke politieke partij pakt machtsmisbruik monopolist aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de goede orde ik wil gewoon 2 kaarten gekocht en betaald, op mijn naam kunnen gebruiken door beiden op te laden. Dit werkt niet ondanks de schriftelijke bevestiging van de bestellingen op beide kaarten. Het saldo staat na activering in een winkel op één kaart.
Toen bij onderzoek kwam ik andere slechte zaken. Ik heb moeite met buiten proportionele borg op de kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat , twee kaarten , één anoniem en de andere op jouw naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je twee persoonlijke kaarten met saldo willen hebben bij hetzelfde bedrijf ? Koop de éne bij het busbedrijf en de andere bij de NS , de gemeente of een ander OV bedrijf ( voordeelurenkaart oid) , dan heb je twee persoonlijke kaarten met saldo.

Antwoorden (4)

Je moet gewoon uitchecken dan is er niks aan de hand.

Je kunt teveel overdrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je 4,00 € borg terugvragen bij de vervoersmaatschappij. Vaak kan dat online. Anders bij de balie van het betreffende bedrijf.

Er is hier geenszins sprake van monopolie. De ov- chipkaart wordt nu breed geaccepteerd bij vervoersmaatschappijen , zowel commercieële ( Arriva, Veolia ) als half- geprivatiseerde ( NS, Connection ) , als bij gemeentelijke vervoersbedrijven.

Afschaffen van de Ov chipkaart zou commercieel gezien erg dom zijn , omdat nu 90% van de reizigers WEL een vervoersbewijs heeft. De extra meeropbrengsten van 'vergeten uit te checken' levert de vervoersmaatschappijen ook nog extra geld op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Josbogaard1;

Sinds de Vrije Markt heilig is verklaard bemoeit De Politiek zich niet snel meer met dit soort zaken, dus je zult je eigen partij moeten oprichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid. iedereen heeft altijd de mond vol over de overheid die zich niet overal mee moet bemoeien (toch zeker als het een bemoeienis is die geld kost), maar als het negatief uitpakt, dan is het ineens wel weer een verantwoordelijkheid van de overheid.
ik heb er geen probleem dat de overheid ruimte geeft voor eigen initiatief, maar ik zeur ook niet, als dat er toe leidt, dat ik soms mijn eigen verantwoordelijkheid moet nemen. dat dwingt mij ook om scherp te blijven en over risico's na te denken.