Waarom kijk ik toch steeds naar die punten?

Het gaat mij hier niet om de punten, maar om de kennis die ik hier kan delen.
Waarom kijk ik dan toch steeds naar het aantal punten en geeft het een kick als ik weer een niveau hoger ben?
Ik zeg steeds tegen mezelf dat het niet uitmaakt. Ik kan er niks mee kopen en mijn antwoorden worden er ook niet beter van...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat je hoofddoel hier is om kennis te delen, betekent niet dat je de punten die je krijgt niet leuk kan/mag vinden. Dat is heel natuurlijk, het geeft je het gevoel dat je het goed doet en dat je antwoorden gewaardeerd worden (een deel van die punten krijg je immers door duimpjes en beste antwoorden).

Niets mis mee, zolang je niet gaat antwoorden voor het punt in plaats van omdat je denkt iets toe te kunnen voegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De mens heeft nou eenmaal een drang om beter te zijn dan anderen. Punten geven je het gevoel dat je hoger staat in de ranglijst en dat je dus beter bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hah die Dounja! Ik snap wat je bedoeld, het komt gewoon door het gevoel van winnen die door je aderen stroomd.

Punten krijgen is alleen van toepassing op competitiegerichte strijdlust. Dat heb je nou eenmaal in je zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als geld, wie kijkt er nou naar een tweede huis, niemand die geen huis heeft kijkt niet naar een tweede huis... Je moet er eerst één hebben om naar een tweede huis te kijken...
Iedereen begint met niet naar de punten te kijken, maar als er een paar binnenstromen, ja dan is het een ander verhaal...
Zo ook met jou... Je lijkt wel normaal...

Toegevoegd op 07-05-2009 14:12:07
Net als geld, wie kijkt er nou naar een tweede huis, niemand die geen huis heeft kijkt naar een tweede huis… Je moet er eerst één hebben om naar een tweede huis te kijken…
Iedereen begint met niet naar de punten te kijken, maar als er een paar binnenstromen, ja dan is het een ander verhaal…
Zo ook met jou… Je lijkt wel normaal…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, ik zie het maar als een compliment. De zin: niemand die geen huis heeft kijkt niet naar een tweede huis...
Hm, ik begrijp hem niet door al die ontkenningen erin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt die tweede niet moet weg... :-)
Doordat we allen competitief zijn ingesteld.
Zo zie ik dat je deze week net boven mij staat dus daar moet ik wat aan gaan doen ;-)
Overigens zeggen de punten mij niet zo heel veel want als ik vragen zie die mijns inziens al correct beantwoord zijn geef ik hier geen antwoord meer op.
En toch...... kijk ik ook naar die punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je luistert niet naar jezelf Dounja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Zo heb ik internet ook al 4 keer afgesloten om iets anders te doen, maar ik kom steeds weer terug... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt verslavend ;)
Omdat je geilt op erkenning. Ben je van het vrouwelijke geslacht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft geslacht te maken met of ik naar de punten kijk of niet?
Je verstand zegt :het gaat niet om de punten, ondertussen probeer je met je andere oog te kijken hoe hoog je staat. Al eerder hier op G.V. heb ik het gehad over je linker en rechter hersenhelft. Eigenlijk bestaan je hersenen uit 2 personen. De een zegt: het gaat om de vragen en de kennis en de ander: het gaat toch ook wel een beetje om de punten!! Als je daar op gaat concentreren, voel je ook echt twee verschillende persoonlijkheden! Deze twee kunnen van mening verschillen! Heel bizar eigenlijk! Je kan dus je eigen tegen spreken en dat is nu precies wat jij hier doet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want mannen overschatten zichzelf vaak. Over het algemeen gaan mannen juist voor de winst en niet voor het resultaat.
Vrouwen vragen zich vaker af of ze het wel goed doen.
Hoe ze dat doen is verschillend. Hoog scoren kan een bevestiging zijn.

Toegevoegd op 07-05-2009 23:38:06
Opm. Dit is ook een gedeeltelijke reactie op de vrouw die zou geilen op iets.