kunnen honden het aanvoelen als mensen zwanger zijn? en hoe kan dat dan?

Toegevoegd na 9 minuten:
moet voor school dit onderzoeken. onze hond was dol op mijn vader en lag altjd naast hem. tot een kwartier voordat mijn moeder vliezen braken. hij ging toen naast mijn moeder liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Antwoorden (2)

Je gaat uit van de veronderstelling DAT honden het kunnen merken, en ik ben eigenlijk wel benieuwd op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt, want ze kunnen het je niet vertellen. Het lijkt dan ook op het eerste oog weer een soort wensdenken, waarbij we menselijke gevoelens op een dier projecteren.

Anderzijds is het wel degelijk mogelijk dat een hond merkt dat er iets met het vrouwtje aan de hand is ; zwangere vrouwen maken tenslotte een heleboel hormonen aan, en honden zouden dat met hun gevoelige neus best eens kunnen opmerken. Of ze dan ook merken dat iemand zwánger is zou ik niet durven beweren, maar een bepaalde verandering zullen ze zeker bespeuren.

Toegevoegd na 6 minuten:
Na je toevoeging :
Dat heeft hij ZEKER geroken. En vermoedelijk heeft die geur ook een beschermingsinstinct getriggerd, want bevallen is bij ALLE dieren een riskante aangelegenheid waarbij het vrouwtje bescherming nodig heeft. Al kan het natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden kunnen het volgens mij niet aanvoelen, maar het wel ruiken, als een vrouw zwanger ongesteld is, dan verandert haar hormoonhuishouding.

honden kunnen dit ruiken omdat hun reukzin vele malen groter is dan van de mens.

ik heb zelf een vriendin die toen zij zwanger was en het nog niet eens wist dat ze zwanger was, bleef haar hond haar over haar buik likken, nadat zij abortus had gepleegd en nadat het lichamelijk weer allemaal op een rijtje was stopte haar hond ook met likken van haar buik.

mijn eigen hond was toen mijn vriendin zwanger was van onze oudste ook veel liever tegen mijn vriendin haar dan dat hij daarvoor al was.

honden kunnen zelfs ruiken als mensen kanker hebben en als mensen bijvoorbeeld een aanval krijgen een epileptisch bijvoorbeeld

heeft dus puur te maken met hormonen vraag maar eens na bij biologie als draait om hormonen zijn al vele wetenschappelijke testen mee uitgevoerd