We hebben geen communicatie met katten op dergelijk hoog nivo dat je dit kan beantwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van de kat uit gezien is de mens een heel grote debiele zelfverzekerde kater, die zich weinig aantrekt van de grenzen van katten.
hij duwt andere katten van hun plek en trekt zich niets aan van hun geurmarkeringen.
als je pech hebt stoft hij je territorium af ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha, mooi antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wel goed genoeg om blikjes en zakjes te halen en open te trekken en op te dienen :-)
Ze vinden het vooral raar dat wij geen staart hebben ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit denkt de kat over de mens: "Ik hoop dat hij me eten geeft"

Dit denkt de kat over hoe je eruit ziet: "Hij ziet eruit alsof hij mij eten gaat geven"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
In de ethologie (onderzoek naar natuurlijk gedrag van dieren) wordt geleerd dat de grootste fout die je kunt maken is te interpreteren wat het dier denkt: ":hij vind mij erg leuk" is bijvoorbeeld een erg slechte waarneming i.t.t. de kat geeft een aantal kopjes tegen mijn been.

Wat de reden van dat gedrag is kan onderzocht worden, maar het blijft gissen wat, hoe en of de kat ook erbij denkt.

Wat betreft de waarneming kan je allerlei electrodes op de kat plaatsen en hersenactiviteit meten. Je kunt op die manier veel te weten komen over wat een kat waarneemt, maar nog steeds niet wat de kat "denkt".

Ik kan me daarom ook niet wagen aan een beschouwing, maar als je wilt weten wat in mijn ogen de leukste bioloog van Nederland over katten schrijft moet je Midas Dekkers eens lezen.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron ook een goed stukje van Dagmar van der Neut in Psychologie Magazine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zien ze ons als grote lopende blikopeners, schoonmakers en butlers die bij hoge uitzondering een kat mogen aaien wanneer het hun uitkomt