Daar kunnen ze al hun geheimen aan kwijt zonder dat ze het risico lopen dat het wordt doorvertelt.
Daarbij kunnen ze ook nog uren voor het beest zorgen, wat van nature meer in meisjes zit dan in jongens.

Ik ben nooit een paardenmeisje geweest en ben oook nu als volwassene niet zo'n heel zorgzaam type...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jonge meisjes voelen zich aangetrokken tot paarden omdat ze - evolutionair bepaald - willen weten hoe je een gespierd groot dier controleert.

Paarden geven ze vertrouwen. Je kunt niet verlegen en teruggetrokken zijn bij een paard. En het paard weet dit

Het paard voorziet in een pad naar 'iets de baas zijn' nog los van de schoonheid van het dier. Dat komt niet zo vaak voor in het leven van een vrouw. Het geeft een meisje iets waar ze goed in is in een tijd waarin ze nogal wat identiteitsproblemen heeft.
14 jaar geleden
omdat die hun doen denken aan eenhoorns (denk ik).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat meisjes en vrouwen over het algemeen socialer zijn.
Jongens zullen weer eerder dieren pesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nooit wat mee gehad, ik was best een meisjemeisje (roze en jurkjes enzo), maar prinsessen en ponies/paarden vond ik niets aan. Honden waren en zijn het voor mij altijd al geweest :D
Geen idee dus waarom zoveel meisjes specifiek die dieren zo leuk vinden. Misschien is het wel enigszins opgedrongen, als je een meisje van 3 pony speelgoed geeft, en datzelfde meisje 2 jaar later op paardrijles zet...dan is er een grote kans dat ze 'zo'n paardenmeisje' wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
over het algemeen kun je wel zeggen dat meisjes houden van tutten en mooi maken en als je een makke ponny hebt dan gaat dat heel goed. Mooie nieuwe kleertjes (roze paardrijbroek!) willen sommige meisjes ook nog wel eens over de streep trekken.
Verder kan ik alleen uit eigen ervaring spreken waarom paardrijden leuk is: het is bij uitstek een soort van teamsport, je hebt een constante communicatie met je paard, soms bijna in gevecht, soms zit je helemaal op 1 lijn, en je moet eigenlijk altijd door barrieres heen om op 1 lijn te komen. Je leert veel van je eigen eigenschappen beter kennen omdat het paard overal op reageert.
Als ik dit zo even nalees kan ik me niet zoveel mannen voorstellen die dit allemaal heel interessant vinden..