ik weet dat we 9,7 procent van onze hersenen actief gebruiken , dat laat 93,3 % hersens over , maar hoeveel hiervan geheugen is weet niemand , we weten nog steeds niet waarom we zoveel over capiciteit hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zal bij iedereen verschillend zijn, omdat we nu eenmaal geen 'ingedeelde computer' zijn. Ieder mens heeft een geheugengedeelte in zijn hersenen maar dit is bij ieder ook weer anders ingevuld. Bij nieuwsgierige mensen die veel willen weten en het ook willen onthouden( die dus over het algemeen makkelijk leren)zullen die ruimtes makkelijker een vaste plek vinden om het direct weer op te kunnen roepen. Die hebben dus een relatief groot selectief geheugen. Mensen die chaotisch zijn zullen meer moeite hebben om info direct te verkrijgen uit hun hersenen, dit kan overal ergens zijn opgeslagen en elke herinnering in ons geheugen staat ''ergens 'opgeslagen'. Zodra we getriggerd worden zet ons hersennetwerk zich in beweging en gaat ergens op zoek naar de gevraagde info. Daarom duurt het soms zo lang en ligt het antwoord op het puntje van je tong en kom je er toch niet op. Hoe groot die ruimte is, is zeker afhankelijk van je wil om te leren en info te verzamelen. Een heleboel slaan we niet op in onze hersenen maar maken er een selectie van. Dingen die ons opvallen, die indruk op ons maken of die we persee willen onthouden die slaan we op en deze selectie is bij iedereen weer anders.
13 jaar geleden
Er wordt weleens gezegd dat wij maar 10% van onze hersenen gebruiken, maar dat is niet waar. Bij onderzoek is gebleken dmv scans dat wij vrijwel ons hele brein gebruiken.
Of wij dat ook optimaal doen is de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ons geheugen is niet als dat van een computer. Als je iets in een computer opslaat heeft hij daarna minder ruimte beschikbaar, maar als mensen veel onthouden lijkt de capaciteit juist toe te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet bekend. Je kan het menselijk brein niet vergelijken met geheugen dat je uitdrukt in GigaByte of iets dergelijks. Onze hersenen kunnen oneindig veel informatie, gedachtes en bevindingen opslaan.

Ik vergelijk het met mijn eigen computer. Ik heb nu 60 GB gebruikt en er kan bijna niks meer bij. Als ik naar mijn eigen brein kijk is alles wat op mijn computer zit maar een minimum van alles wat ik heb opgeslagen.