Wat voor schildpad is dit?

Mijn schoonouders hebben een schildpadje gevonden.
Ik heb wat gegoogled maar weet het niet zeker.
Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sjaan: het lijkt me eigenlijk waarschijnlijker dat het een huisdier is dat buiten is gezet toen het in de vakantie toch wat lastig was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja denk het ook, mensen leren het maar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, niet te geloven hè, een beest kopen dat wel 50 jaar oud kan worden en niet eens bedenken dat je iets moet regelen voor de eerstvolgende vakantie. Wat mij betreft zou er een verplicht examen mogen zijn voordat je een huisdier meekrijgt, om aan te tonen dat je in ieder geval hebt nagedacht over dit soort dingen.

Antwoorden (2)

het zou een griekse landschildpad kunnen zijn, Testudo Hermanni
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het een Geocheleone Pardalis is.