Is slapen met een kniebandage slecht?

Ik heb last van mijn knie. Kan ik met een kniebandage slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.7K

Antwoorden (4)

Zou ik niet doen. Je knie rust zowiezo als je ligt, dus het is niet nodig.
Ook kan hij gaan knellen mocht je, je knie optrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk aan in hoeverre de bandage strak om je knie zit. Wanneer hij je bloedtoevoer belemmerd of afkneld, dan lijkt het me niet verstandig om mee te slapen.

Waarvoor heb je de bandage nodig? Als je hem aan moet bij het lopen/rennen (ter ondersteuning), dan lijkt het me geen meerwaarde om hem tijdens het slapen te dragen. Je moet je knie, been en huid ook rust gunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij niet te strak zit zal het niet zo heel vee lkwaad kunnen maar het lijkt mij erg onnodig en je knie kan 's nachts lekker ontspannen zonder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In uw slaap kunt u niet controleren of uw ledematen afknellen of de bloedtoevoer stopt door een strak zittende bandage.

Als u bv op uw zij gaat liggen en uw arm of been ,,slaapt,,
is dat het lichaamsdeel wat kan breken door een verkeerde stand tijdens het draaien.

Normaal voelt u dat u uw arm of been in moet trekken,
en dat gaat meestal in een reflex.

Dus mbt schouder, elleboog, pols, knie of enkelbandages,
zou ik die voor het slapen gaan NIET om doen.