Waarom mag wit glas niet afgeleverd worden bij het i,zamelen van glas ? ( gekleurd bierflesjes mag wel)

Is wit glas wel glas ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Wit glas mag wel degelijk ingeleverd worden bij het inzamelen van glas. Daar is zelfs een aparte bak voor. Wit glas is glas bij uitstek. Gekleurd glas is glas met een toevoeging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja In Gent is het verboden
het mag wel ingeleverd worden alleen moet het gescheiden zijn van ander glas zie deze link
http://www.infomil.nl/organisatie/milieumaatregelen/afvalstoffenkaarten/afvalstoffenkaarten/glas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is glasophaling en hier mag het niet
http://www.ivago.be/afvalgids/glas.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik me niet sterk vergis is wit glas meestal gehard, of ovenvast glas. Daar lopen de ovens waarin het gerecyclede glas wordt omgesmolten op vast.