Hoe komt het dat zaterdag 7/4/11 de maan overdag tegelijk met de zon te zien was? Komt dit vaker voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij was het zaterdag 9 april :-)

Het beste antwoord

Als je wat vaker vroeg je bed uit komt, of bij schemering nog buiten bent. zul je zien dat de maan met zeer grote regelmaat, zoniet vrijwel dagelijks tegelijkertijd met de zon te zien is. Ze staan namelijk niet altijd lijnrecht tegenover elkaar, zodat je als de aarde in een bepaalde hoek staat eenvoudig beiden kunt waarnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De maan is ook overdag te zien. Dat komt door het schijngehalte van de maan. Rondom Volle Maan is de maan vaak alleen te zien na zonsondergang, als de maan niet helemaal vol is, is 'ie ook overdag te zien. Het komt dus met grote regelmaat voor;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zie ik wel eens maar dat kan altijd gebeuren zelfs ik had een maan gezien die toen rond was!