Welke producten, die door maar een selecte groep wordt gebruikt, zijn over 5 a 10 jaar voor iedereen essentieel?

Deze vraag hield me zo maar bezig. Auto's, (zwart/wit)televisies, computers. Al deze dingen waren ooit beschikbaar, maar alleen voor een selecte groep. Welke producten zijn dat in het heden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Alle voedingsprodukten met een elektronische houdbaarheidschip. Grasmaaiers alleen beschikbaar op zonne-energie. Plooibaar en verplaatsbaar tv schermen. I-phones en klones met duizenden applicaties (van metronoom tot waterpas ) Segways in de binnenstad. Printers met eeuwigdurende inktpatronen. Flexibele beglazing met uv wering. Warm water pomp installaties. Alle alternatieve vormen van energie. Onverslijtbare jackets voor fietsers. Run flat banden. Niet aandampende spiegels. Concluise: alles wat nu te duur is omwille van te kleine vraag. Er zijn duizenden uitvindingen die om die reden gewoon een patent hebben maar niet gebruikt worden.En binnen 10 jaar onmisbaar zulen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Koelkasten met GPS, zodat je altijd kunt zien waar je koelkast zich bevindt.

Bovenstaande was niet heel serieus, maar ik denk wel dat we meer en meer toepassingen van GPS gaan zien in allerlei dingen waar het nu nog niet inzit, of waar maar een beperkte groep mensen het al voor dat specifieke doeleinde gebruikt. En dat laatste meen ik wel serieus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat de electrische auto's een enorme opmars gaan maken over enkele jaren...

En ik zie hier best een grote toekomst voor. Vooral als deze na de personen auto ook nog in de vorm van bestelauto wordt geproduceerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang die OV-chipkaart. Nu nog maar gebruikt door een kleine groep en nog vol met kinderziektes, maar uiteindelijk zullen we hem vast echt allemaal moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smartphones...

iPhone, Windows Mobile, Blackberry, Android, enz. Heel handig en een ontzettende groeisector in een anders verzadigde telecommarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het niet. Ik kom al niet uit de functies van mijn goedkoopste model telefoon dat ik kon vinden. Die halve laptops zijn helemaal een ramp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wil natuurlijk niet zeggen dat smartphones alle andere typen telefoons gaan verdrijven. Er zullen nog wel mensen zijn die alleen willen bellen en sms-en. Persoonlijk vind ik een agendafunctie en email + internet wel handig op mijn telefoontje.
Bepaalde medicijnen die nu nog in de testfase zitten en dus al door enkele mensen ingenomen zijn.

Toegevoegd op 04-05-2009 10:21:15
Zie evt. ook onderstaande GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat electronisch papier over 10 jaar veel gebruikt gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonnepanelen of andere alternatieve energie omzetters.