Frontline tegen wormeninfectie van kippen??

Goedemiddag,
Een van mijn kippen, een Cochin kriel, heeft al een tijdje volgens mij een worminfectie: dunne ontlasting (soms lichtbruin gekleurd). Omdat het iedere keer op en af ging (dan weer beter, dan weer minder) en de kip wil tierig en eetlustig was, deed ik er vooralsnog niets aan. Deze week zag ik echter wormen in haar ontlasting. Alle dierenartsen in de buurt afgebeld voor Flubenol, op 1 na had niemand dit. Bij de Dierenarts aangekomen, kreeg ik Frontline! Hij had zelf kippen en dit zou moeten helpen. Ik heb het donderdag gegeven en tot op vandaag (zondag) zie ik nog niet zoveel verbetering. Iemand hier ervaring mee? Helaas moet ik ook een week lang de eieren weggooien. Dankzij dit forum heb ik de dag erna de dierenarts gebeld met deze vraag; het was mij er niet bijverteld.
Vriendelijke groeten,
Marthy

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (1)

Frontline wordt wel gebruikt bij kippen, zie de bron.

Flubenol kun je ook online bestellen, bijvoorbeeld op http://www.medpets.nl/ en http://www.animalcareshop.nl/