Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Garantie telefoon Telfort

Wie o Wie heeft se zelfde problemen met de garantie van telfort.
Ik ben sinds april 2010 in het bezit van een Nokia E75. nu is deze na 2 maanden defect, het display geeft niets meer aan.
Toestel op gestuurd naar Telfort, na 2 weken bericht gehad dat het niet onder de garantie viel, het was een standaard brief dat het stoot, druk, val, of klemschade was.
Ondanks schriftelijk bezwaar, geeft Telfort aan dat er niets aan te doen was. Ik ben van mening dat er vast meerdere klanten zijn die dit mee gemaakt hebben. graag wil ik in contact komen met deze mensen zodat ik misschien verdere stappen kan onder nemen, denk aan RADAR van de Tros

Ed Wouters

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
608

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij onoordeelkundig gebruik heeft Telfort gelijk. Kort gezegd zou dat erop neerkomen dat je het toestel zelf kapot gemaakt hebt.

Als hiervan sprake is dan dient Telfort dit echter wel te bewijzen, dat kunnen ze in beginsel niet doen met een standaardbriefje.

Dan komt er nog bij kijken (ervan uitgaande dat je het toestel niet inderdaad zelf kapot gemaakt hebt) dat binnen zes maanden sowieso de bewijslast bij Telfort ligt om aan te tonen dat dit aan jou ligt en dat het product dus conform de verwachtingen was die je ervan mocht hebben.

Ik weet natuurlijk niet of ze je toestel geretourneerd hebben, maar je kunt overwegen om er eens een andere expert naar te laten kijken.

Netjes is dit in ieder geval niet van Telfort en ik hoop en verwacht dan ook dat ze dit gaan herstellen zodra je ze daar nogmaals om verzoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding