Is het erg dat mijn kitten op mijn handen en vingers kauwt?

Ik heb sinds zaterdag 31 juli (2010) een kitten, ze heet Yuka. Het is een heel lief beestje, ze kroelt en spint vaak enzo. Nu las ik ergens bij een vraag hier dat het erg is als je kitten op je handen en vingers kauwt. Dat doet mijn kitten ook. Maar ik wist niet zeker of het zo is, want het doet niet echt bij en je houdt er geen littekens aan over. Ze trapt er ook een beetje tegenaan met haar pootjes, maar dat doet ook geen pijn. Nu dus mijn vraag: Is dat gewoon spelen, of is dit echt ernstig, zo ja, hoe leer ik het haar dan af?

Alvast bedank!

XxX AnneRosanne

P.S. Hier een paar foto's waar ze het doet. Ze kijkt niet op allemaal even lief, maar dat komt omdat ze haar oogjes (half) dichtknijpt als ik de foto neem, dus niet denken dat ze vals is ofzo, hoor! ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Het beste antwoord

ja, dat moet je niet toestaan, handen zijn om mee te aaien, niet om mee te spelen.
nu is het nog leuk en niet pijnlijk, maar straks heb je een volwassen kat in je hand hangen, en is de lol er snel af.
eigenlijk hoort ze nog in het nest, waar ze spelenderwijs kan leren wanneer ze te ver gaat.
uiteraard straf je haar niet.
als ze weer bijt, krabt, of trappelt, hou je hand dan meteen doodstil, en trek terug zodra je kan.
negeer het kitten eventjes.
als je dit consequent volhoudt, snapt de kleine snel genoeg dat bijten en krabben betekent dat het uit is met de pret.

Toegevoegd na 14 minuten:
of begrijp ik je vraag verkeerd, en gaat het om sabbelen?
dat is natuurlijk een ander verhaal.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee dank je wel. Nee, het is niet sabbelen het is echt kauwen. Ze is eigenlijk ook iets te vroeg weg gehaald, bij ongeveer 7 weken, maar we waren verkeerd geinformeerd door die man. Hij had gezegd dat we haar konden meenemen en dat ze de moeder niet meer nodig had, terwijl toen we thuis waren bleek dat ze niet uit een bakje kon drinken en nog wel ij de moeder dronk. Gelukkig hebben we snel een flesje gekocht, dus dat gaat goed. Maar dat zal er ook mee te maken kunnen hebben misschen. Maar denk je dat een kauwspeeltje ook zal helpen? Groetjes

Andere antwoorden (1)

dit een hele normale reactie. mogelijks is het kitten wat te vroeg von de moeder weg genomen en ziet ze u als moeder en wil ze doodgewoon eten.
dat getrappel is ook normaal. de kleine kat doet dat bij de moeder ook, om de melkproductie te bevorderen (trampelen) noemt men dat