En hoe graag willen de andere partijen nu Wilders stoppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik denk dat de échte oppositie er op gokt dat het minderheidskabinet heel erg onstabiel wordt. De PVV geeft 'gedoogsteun' aan de regerende partijen, maar de partijen in de oppositie weten heel goed dat de PVV niet de betrouwbaarste partner is.

Dus verwachten ze dat er binnen enkele maanden een situatie optreedt die ze niet voorzien hebben in de onderhandelingen over de gedoogsteun, waarin doorregeren niet meer haalbaar is en de nieuwe regering over de eerste de beste motie van wantrouwen struikelt.

Ze zullen dus mopperend (maar achter hun hand gniffelend) akkoord gaan met het minderheidskabinet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Met meer stemmen, dus andere plannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zit niet in de regering, dus ze moeten hem niet stoppen. De belangrijkste vraag is, wat heeft hij bedongen voor zijn gedoogsteun. En in welke mate zijn CDA/VVD hierin bereid om asociale maatregelen te treffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze willen wilders niet stoppen maar opkomen voor hun eigen kiezers zoals wilders ook zegt te doen.
uiteindelijk zal er altijd samengewerkt moeten worden met bijbehorende compromieen.
zolang je in de oppositie zit kun je meer opkomen voor je eigen standpunt.
als je plaatsneemt in de regering en echt iets voor het zeggen hebt zal je soms water bij de wijn moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet heel erg. Hoewel de linkse partijen het natuurlijk verschrikkelijk vinden dat er een rechts kabinet aan lijkt te komen, is het hebben van wilders in de coalitie op zich positief. Die is dusdanig niet-politisch in zijn uitspraken dat het een kwetsbaar kabinet wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders wordt (met zijn partij) door de meeste politici met argusogen bekeken. Woensdag is er een kamerdebat (aangevraagd door Alexander Pechtold) waarin gepoogd zal worden e.e.a. tegen te houden / te bewerken ; invloed uit te oefenen. Vooral D66 , PVDA en GL zitten enorm in de maag met een rechts (minderheids) kabinet, waar Wilders een machtige positie krijgt.
Misschien zouden ze ook graag zien dat het in de situatie die nu dichterbij komt , maar snel mis moet lopen (men verwacht nl in zijn achterban uitermate weinig potentieel om mee te regeren.. (zelfs in gedogende zin) behalve Wilders zelf zijn er weinig ervaren en geslepen diplomaten in zijn gevolg te vinden dus: nieuwe verkiezingen) maar het spookbeeld daarachter is de mogelijkheid dat Wilders nog meer stemmen krijgt.
En dat maakt het allemaal heel ingewikkeld om eerlijk toe te geven hoe graag zij Wilders willen stoppen. Wie zich voluit tegen Wilders uitspreekt, kan hem daardoor wel eens extra stemmen bezorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders is in alle gevallen de lachende derde. Nu kunnen ze niet zonder hem en als er nieuwe verkiezingen zouden komen wordt het de grootste partij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal gelijk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer genoeg heb je gelijk.
ze proberen met alle mogelijkheden wilders te stoppen
in plaats daarvan zouden ze eens moeten gaan kijken waarom er zoveel mensen op wilders hebben gestemd en vanuit daar de problemen aanpakken.
zonder alle wantoestanden die er in ons land zijn
en het niet luisteren of ingrijpen van de andere partijen
was de pvv nooit geboren.
wilders is niet de enige uit de regering die de problemen
constateert ,maar wel de enige met ballen die er wat over durft te zeggen en aan durft te doen.
en zo hoort het in een democratie wat overigens nog steeds betekend dat het volk regeert.
en niet zoals bij de referenda over de grondwet ,waar een duidelijk "nee " uitkwam maar toch werd doorgevoerd
weliswaar onder een andere naam maar de inhoud bleef het zelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wilders kunnen ze niet stoppen,zijn partij heeft de meeste stemmen gekregen van de bevolking.laat hem nu eerst maar eens zijn ding doen .hij is in ieder geval wel n minister die verteld wat t volk wil horen,recht voor z`n raap,af en toe wat dingen waarvan ik zeg oke dat kan ook wel wat minder,maar over t algemeen heeft hij gelijk en hebben ze hem nodig.als er weer verkiezingen zouden komen staat hij boven aan.

Toegevoegd na 44 seconden:
niet dat ik daar op sta te wachten maar t is nu eenmaal niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilders heeft niet de meeste stemmen gekregen (maar de VVD).
En de PVV is geen partij.
Ik had zelf graag gezien dat ie in de regering zou stappen, eens kijken wat er dan van zijn 'stoere' taal overbleef.
rose
13 jaar geleden
De PVV is inderdaad de op twee na grootste partij (NUMMER 3, dus). Dat kwam doordat ze NIET de meeste stemmen kregen. En Wilders is helemaal geen minister (en zal dat ook niet worden als er een minderheidskabinet komt). En een politicus die zegt wat het volk wil horen, daar moet je voor oppassen.