De krab heeft maarliefst 10 poten en is eigenlijk een dubbelgevouwen kreeft. Het achterlijf zit tegen het de onderkant van het bovenlijf aangedrukt. Alleen bij paringen klapt het achterlijf open naar achteren toe. Door deze compacte bouw loopt de krab een beetje moeilijk. Dat hebben ze opgelost door zijwaarts te lopen, dan komen de poten niet met elkaar in de knoop.

Sommige krabben hebben alleen looppoten, andere hebben aan de laatste twee poten peddels zitten om mee te kunnen zwemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een krab loopt zijwaarts omdat de hersenen van een krab de krab laat denken dat de zijkant de voorkant is, er zijn ook mensen die door dit fenomeen zijn getroffen, zij lopen ook zijwaarts inplaats van voorwaarts.