Het antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag, er is altijd een vraag nodig om te antwoorden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag natuurlijk. heeft niets met kip&ei te maken, integendeel zelfs..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag, zonder vraag geen antwoord..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst was er natuurlijk de waarheid, toen aan deze waarheid getwijfeld werd ontstonden de vragen...en toen ging alles mis met de antwoorden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder een voorafgaande vraag kan er in de strikte zin van het woord geen sprake van een antwoord zijn, dit quasi-antwoord is dan eigenlijk niets meer dan een mededeling of stelling.

Omgekeerd kan een vraag prima bestaan zonder antwoord.

Ik houd het er daarom dus maar op dat de vraag hier logischerwijs als eerste geboren is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een antwoord heeft geen bestaansrecht zonder vraag, andersom wel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het antwoord dat er een vraag nodig was
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord was er al. Alleen nog niet zichtbaar voor diegene die de vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"En in het begin waren er alleen vragen" uit een oud hebreeuws handschrift in kleitabletten (2de eeuw voor christus)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag: Genesis 3:1 : De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord was eerder. Als je iets terug zegt tegen iemand dan antwoordt je al; je geeft dus een antwoord.

De vraag daarentegen, heeft het antwoord nodig om te bestaan, en dat geldt niet voor het antwoord.

Voorbeeld: Jan zegt: "Ik ga naar het strand." Zegt Piet: "Ik ga mee." Piet geeft een antwoord zonder dat een vraag is gesteld.
Jan vraagt: "Kom je naar het strand?" Piet: "Ik weet het niet?" Dit laatste klopt gewoon niet.

Dus mijn conclusie: Het antwoord was eerder
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In dit geval de vraag!