Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (14)

Het antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag, er is altijd een vraag nodig om te antwoorden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vraag natuurlijk. heeft niets met kip&ei te maken, integendeel zelfs..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag, zonder vraag geen antwoord..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerst was er natuurlijk de waarheid, toen aan deze waarheid getwijfeld werd ontstonden de vragen...en toen ging alles mis met de antwoorden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zonder een voorafgaande vraag kan er in de strikte zin van het woord geen sprake van een antwoord zijn, dit quasi-antwoord is dan eigenlijk niets meer dan een mededeling of stelling.

Omgekeerd kan een vraag prima bestaan zonder antwoord.

Ik houd het er daarom dus maar op dat de vraag hier logischerwijs als eerste geboren is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een antwoord heeft geen bestaansrecht zonder vraag, andersom wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het antwoord dat er een vraag nodig was
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord was er al. Alleen nog niet zichtbaar voor diegene die de vraag stelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"En in het begin waren er alleen vragen" uit een oud hebreeuws handschrift in kleitabletten (2de eeuw voor christus)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vraag: Genesis 3:1 : De slang nu was listiger dan al het gedierte des velds, hetwelk de HEERE God gemaakt had; en zij zeide tot de vrouw: Is het ook, dat God gezegd heeft: Gijlieden zult niet eten van allen boom dezes hofs?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het antwoord was eerder. Als je iets terug zegt tegen iemand dan antwoordt je al; je geeft dus een antwoord.

De vraag daarentegen, heeft het antwoord nodig om te bestaan, en dat geldt niet voor het antwoord.

Voorbeeld: Jan zegt: "Ik ga naar het strand." Zegt Piet: "Ik ga mee." Piet geeft een antwoord zonder dat een vraag is gesteld.
Jan vraagt: "Kom je naar het strand?" Piet: "Ik weet het niet?" Dit laatste klopt gewoon niet.

Dus mijn conclusie: Het antwoord was eerder
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In dit geval de vraag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding