Muggen steken, omdat ze menselijk bloed zuigen,
Het zijn de vrouwtjes die steken en wat bloed opzuigen tijdens de aanmaak van de eitjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om eitjes te kunnen leggen!
alleen de vrouwtjes muggen steken..
maar aangezien het zulke kleine beestjes zijn, kan je het geslacht moeilijk waarnemen

Toegevoegd na 42 seconden:
Muggen kunnen heel goed ruiken.
Hoe meer de mens naar mens ruikt hoe meer muggen deze mens vinden.
He lijkt er op dat vrouwen over het algemeen meer naar mens ruiken dan mannen.
Ook gaat de mug op warmbloedige dieren en mensen af.
De lichaams themperatuur van vrouwen is een fractie hoger dan bij mannen, muggen lijken er een voorkeur voor te hebben.
Door het gebruik van antie muggen spray of druppeltjes gaat de mens minder naar mens ruiken, probeer maar eens het boerenworm-kruid over je huid te wrijven, dan ruik je niet meer naar mens en vliegen de muggen voorbij zonder te prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar het klopt wel wat stevebravo2 schrijft.