onder rembours sturen betekend dat je moet betalen voor ontvangst van een product; Oftewel Je betaalt niet vooruit aan de leverancier, maar je betaald aan de postpode. Het is afhankelijk van het versturende bedrijf wat ze jou daarvoor rekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder rembours sturen betekent dat de geadresseerde de kosten betaald.
Dus de kosten van van het pakketje inclusief de portokosten.
Veel internetwinkels maar ook gewone winkels kunnen zo de bij hun bestelde artikelen op het postkantoor afrekenen en de geadresseerde betaald bij aflevering dan aan de postbode of de koerier.
De extra portokosten als het pakketje niet te zwaar is tot kunnen ongeveer oplopen tot 10 euro .
Even informeren bij het postkantoor, maar ook bij degene die het verstuurt want die kan zij eigen afhandelingskosten in rekenig brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier onder wordt verstaan, jij betaald het bestelde product, vaak ook de verzendkosten en de extra kosten om te betalen aan de bostbode/koerier of op het postkantoor. De rembourskosten zijn extra i.v.m. de administratieve afhandeling van de post.
een pakketje van 0 tot 10 kg kost zonder rembours 6,75 euro en onder rembours 15,20 euro