Wat er verteld wordt ( onvoorspelbaarheid; verrassingselement, actualiteit, orginaliteit, dubbele bodem, bepaalde grofheid)
Wanneer het verteld wordt: 's morgens pakweg rond acht uur, moet hij wel heel geweldig leuk zijn, wil er een glimlach komen..
Wie het vertelt: van oma rond de 80 wordt een vunzige mop niet meer op prijs gesteld, veronderstel ik. (afgezien van bijzondere situaties zoals dementie) En opa moet het maar helemaal niet meer doen, want van het etiket ' vieze ouwe bok..' zal hij niet snel meer af komen..
Hoe het wordt verteld: Wie de kunst niet verstaat bepaalde droogheid met smeuïgheid te verenigen ( dan zie je zo'n ingehouden lachje; wel klinkende stem / onverstoorbaar ) heeft pech, want er zal niet snel geschaterd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Je wordt bij een goede mop in een bepaalde gedachte gezet. De clue van de mop is echter compleet anders dat datgene wat je zou verwachten. Dat kan een mop grappig maken.

Een andere manier waarop iets grappig kan zijn is als er een absurde situatie wordt uitgelegd Bij voorbeeld een olifant met een geel petje op die met een miniatuur roze fietsje op een stalen kabel fietst, zichzelf balancerend met een paraplutje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De manier waarop hij vertelt wordt, een mop kan nog zo leuk zijn als hij niet goed vertelt wordt is er niks aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 absoluut!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei bedankt!
Absurditeit
Onmogelijkheid
Domheid van bepaalde "soorten" mensen of bevolkingsgroepen
Dit alles moet dan wel gepaard gaan met een positieve en humoristische draai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De manier waarop je hem verteld,
Vertel het spannend, grappig, lachend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbaarheid...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de manier waarop de mop vertelt wordt, is het allerbelangrijkste. de beste grappenmakers betrekken de mop vaak op zichzelf. Doen net alsof hen die absurde situatie is overkomen en vertellen dat met smaak, maar wel met een serieus gezicht. doet de toehoorders aan het begin van de mop nog even twijfelen, of het nou echt is gebeurd, of dat het een grap is, en bij de clou komt de aap uit de mouw, en blijkt het een hele goede mop te zijn geweest.
13 jaar geleden
De onverwachte ontknoping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat je er vrijwel meteen om moet lachen.