Hoe voorkom je dat je wordt verdrukt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je hier wat meer uitleg bij geven?

Antwoorden (8)

Bedoel je in mensenmassa's zoals bij de Love Parade? Daar is eigenlijk maar één tip voor: zorg dat je weg blijft uit mensenmassa's.

Als je toch in zo'n massa terecht komt, kijk dan goed om je heen waar de vluchtwegen zijn. Blijf alert en houd het hoofd koel. En vertrouw op je instinct: als het niet veilig lijkt voor jou, ga er dan niet in mee. Want zelfs al zou het wel veilig zijn, dan bestaat nog de kans dat je zelf paniekerig wordt en een onderdeel van het probleem wordt in plaat van een onderdeel van de oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de situatie zoals pas gebeurt in Duisburg bedoelt, denk ik dat je het gewoon overkomt en niet voorkomt. Het helpt m.i. om niet in paniek te raken en te proberen op je benen te blijven staan. Verstand op nul en gestaag naar de uitgang, meegevoerd door de massa. Je hebt gewoon geen keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoel in een vol stadion of ergens waar veel mensen komen?
ik blijf dichtbij de uitgang staan
ik geloof dat het je lot is als zoiets gebeurd

Toegevoegd na 56 seconden:
bedoel"" je"' moet er staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig, zo'n lot.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat bedoel je, "het is je lot" - als het stomtoevallig jou overkomt, is dat iets wat jou overkomt. Dat kun je "lot" noemen, in de betekenis van "iets dat jou overkomt". Maar dat voegt niets toe. Als je bedoelt dat het de "bedoeling" is dat het jou overkomt, of dat het vantevoren al vaststond, dan ben je wat wereldvreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryofiel , altijd alert op "zweverige " uitspraken ! Maar ik vind wel dat je gelijk hebt hierin.
Door afstand te bewaren, vooral van situaties die je niet kunt overzien.
Als je eenmaal door de situatie bent opgeslokt is er geen weg uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je niet in een menigte te begeven, lijkt me de enige optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door sterk in jezelf te staan. Ken je sterktes en je zwakheden. Weet wie je bent en waar je voor staat.

Als je het emotionele vlak bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel flauw...
Drink redbull, dat geeft je vleugels :)

Om even serieus te zijn: ik en mijn partner zijn allang klaar met drukbezochte plekken. We kunnen er allebei niet zo tegen dat mensen "in onze cirkel komen". Alleen dat is al een vorm van verdrukking.
G aniet naar drukbezochte plaatsen, en indien niet te voorkomen, dan bij de/een uitgang of vluchtweg in de buurt gaan staan/zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door aan Tai Chi of zelfs Kung Fu te doen, zodat je net als Jackie Chan zo tegen de muur omhoog kan rennen en springen.... dat zou moeten voorkomen dat je verdrukt wordt.