Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wegzappen of kijken?

Dierenleed, mensenleed, oorlog, honger, geweld, ellende...wegzappen of kijken..ik zal eerlijk beginnen. ik zap vaak weg..vooral bij dierenleed....wat jullie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (14)

Ik vind het meestal gewoon goor of ik wil niet kijken dus ik zap ook weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb geen TV dus hoef ik nooit weg te zappen. Gezellig rond de tafel en lekker kletsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is volledig afhankelijk van welk doel het dient. Vorig weekend zag ik een geweldige documentaire over de doodstraf..heel goed gemaakt en een duidelijk pointe. Maar leed kijken om het leed is inhoudsloos en betekenisloos. Niet omdat ik geshockeerd ben, maar omdat ik het goedkoop vind dat iemand het probeert; dus zappen en hopen dat er op een andere zender een goeie horrofilm draait....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmmm het ligt eraan. Soms kijk ik er wel naar. Ik vind dat dat alles niet iets is wat je moet ontkennen.. natuurlijk weet ik wat er allemaal gebeurt, maar het zelf zien kan voor mij net hetgeen zijn waardoor ik bijvoorbeeld geld doneer of dat potje o-zo-mooie-maar-op-dieren-geteste-nagelak in de winkel laat staan.

Toegevoegd op 29-04-2009 11:06:33
Omdat ik dan weet hóe erg het is wat er met die dieren/mensen gebeurt. Beelden zeggen mij veel meer dan woorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
O die reclames op discovery met al die zielige halfverzopen katjes en dat soort dingen.. Wanneer het op grondige analyses gaat kan ik het nog wel eens aan laten staan, maar wanneer het emotionele hartverscheurdende beelden zijn dan zap ik weg. Enerzijds vind ik dat gigantisch egoistisch van mezelf, maar ik hoef ook niet het leed van de wereld op me te nemen, daar schiet niemand wat mee op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ondanks dat ik er wel vaak emotioneel van word, zap ik het juist niet weg. Vooral dieren- en kinderleed, je wordt er boos en emotioneel van. Maar het zet mij wel aan het denken. Hondjes die op de Chinese markt levend gevild worden, zo hard krijsend dat je ruggenmerg trilt? Of kinderen met een handicap die in een donkere kamer vastgebonden liggen, wachten tot de dood hen eindelijk red van ziektes, honger en verwaarlozing?
Ziek en hartverscheurend, maar ik blijf kijken zodat ik vechtlustig blijf. Zodat ik weet waar ik me voor inzet (o.a. vrijwilligerswerk en donateurschap waarvan ik zeker weet dat het goed wordt besteed en niet naar directeuren gaat). En zodat ik me blijf inzetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet alert blijven voor alle leed, maar ook geen overdosis aan inlevingsvermogen in ander leed. Dat moeilijke evenwicht elke dag opnieuw tussen alles aan leed in de wereld geschied en de verwezenlijking van zijn eigen gelukscocoon in familie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja ik zap ook vaak weg. Soms doe ik dat omdat ik er geen zin in heb, soms omdat ik de problematiek meen te kennen en soms omdat de beelden te deprimerend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een tijdje gedoneerd voor WSPA, maar ben nog maar 14 en heb maar 30 euro per maand aan mijn krantenwijk helaas. Dus besloot daar mee te stoppen maar ga er zeker weer mee door als ik een goed baantje heb! Ik kijk nog wel eens Animal Cops Houston, erg leuk om te kijken hoe die dieren gered worden maar wel enorm schokkend hoe ze eruit zien.. Als ik mijn konijn laat schrikken per ongeluk voel ik mij al schuldig .. En wat hun doen is toch echt een vreselijke tegenstelling!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kijk omdat ik mijn ogen niet wil sluiten voor het leed in de wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zap weg, ik kijk geen tv om me slecht te gaan voelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dierenleed is echt triest. Ik kijk er niet graag naar het maakt me alleen maar boos. Bij mensen is dat anders, ik kijk graag naar mensen die vallen (vooral op de lompste manier), maar al gaat dit over oorlogen honger en geweld is dit niet leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hou wel van een beetje spanning. Dus zolang het geen "Even Apeldoorn bellen" spotje is zal ik vast niet weg zappen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat even Apeldoorn zal na vandaag wel een bittere nasmaak hebben.....
Ik laat de TV dan vaak wel aanstaan, zap niet zo heel snel weg, maar ik kijk niet. Ik kijk de andere kant op...

Bij dierenleed zap ik soms wel echt weg. Op animal planet zijn vaak nog wel een aantal reclames die ik echt niet aan kan zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding