Waarom gaan automatische schuifdeuren altijd op het laatste moment open?

Ik ben er nog nooit een tegen gekomen die op tijd open ging zodat je zonder even in te houden, door kon lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

De sensor staat ingesteld op de gemiddelde loper (je moet ergens vanuit gaan). Jij loopt kennelijkt sneller dan gemiddeld.
Is een voorbeeld van de remmende voorsprong :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de vraag sloeg niet echt op mijzelf eigenlijk, op mijn werkplek heb ik namelijk prima uitzicht op de schuifdeuren bij de hoofdingang, daardoor viel het mij op dat bijna iedereen even een stap in moet houden voordat de glazen deur helemaal open staat.
Na wat doordenken kon ik mij eigenlijk geen enkele schuifdeur herinneren die op tijd open gaat, het ziekenhuis, de apotheek, de supermarkt, Ikea, ze gaan allemaal pas op het laatste moment open..
Maargoed, dat zijn mijn hersenspinsels als werk me gaat vervelen, bedankt (:

Andere antwoorden (3)

de sensor die aangeeft dat er iemand loopt zit misschien wat te laat, ook kan jij sneller lopen dan de sensor het seitje doorgeeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is soms instelbaar. (mogelijks door professionelen?)
In de winter kan dat het voordeel geven dat er niet te veel warmte verspilt wordt.
Ik kom het tegengestelde ook regelmatig tegen...dat de deur openschuift zonder dat je zinnens waart binnen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zo in-, afgesteld om te voorkomen dat bij passanten (dus mensen die niet gebruik maken van de deur), de deuren nodeloos zouden opengaan....