Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten we nationaliteit afschaffen?

Waarom zouden we nog onderscheid maken uit welk land je komt? We zijn allemaal mensen. Dat is toch veel belangrijker dan waar je vandaan komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
422

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ik vind van wel. Echter de wereld ansich is hier nog niet gereed voor omdat teveel landen nog afhankelijk zijn van godsdienst (= midden-oosten) en chauvinistische gevoelens =(China, Groot Brittanïë en dergelijke).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je antwoord niet eens gelezen ;-)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook niet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1...hihihi welk antwoord?
Dat kan toch nooit... We kunnen wel de nadruk zoveel mogelijk onbelicht laten...
Zoals ik al eerder zei, hoe radicaler een nationaliteit of lidmaatschap van om het even welke club, hoe groter de bescherming van die club of nationaliteit is... Dus het biedt voordelen en nadelen...
Maar afschaffen, dat gaat nu eenmaal niet... Jij kunt nooit je achtergrond ontkennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je één regering? Één land? ("Wereld")
Vergeet het maar: dat betekent rijke en arme landen samenvoegen, dus de rijkdom verdelen. Gaan de rijke landen nooit doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet, omdat we allemaal egoistisch zijn tot op zekere hoogte. "Wij" hebben van ons Nederland iets moois gemaakt, daar hard voor gewerkt. Dat gaan we niet zomaar aan een stel Afrikanen geven die hier wel graag willen komen wonen en leven (en natuurlijk niet werken).

Dit was vroeger al zo, en is feitelijk nog steeds zo.

Nu lijkt het met ons NL-paspoort, dat ons over de hele wereld vrijwel overal probleemloos toegang verschaft, alsof we het wel kunnen afschaffen, maar de consequentie zou waarschijnlijk zijn dat we onze rijkdom plots met veel meer mensen zouden moeten delen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja helemaal mee eens.
Ik vrees dat het voor de mensheid niet weggelegd is doordat het een enorme verschuiving van de problemen die er nu zijn met zich mee zou brengen maar in theorie zijn we inderdaad allen aardbewoners.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we dit in stappen doen : stap 1 - mens met waarden en normen stap 2 europees burgerschap mits voorwaarden minimum 3 talen van de EEG spreken stap 4. Wat ik echt belangrijk vind is het opheffen van alle protectionistische maatregelen en discriminaties tegen minderheidsgroeperingen (basken, bretoenen, catalanen, vlamingen )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet afschaffen. Het staat nog steeds voor een groot deel gelijk aan identiteit.

Toegevoegd op 28-04-2009 19:53:15
taalfout in de laatste zin.
Het is gelijk aan identiteit of in elk geval voor een groot deel ervan. Dat kwijt raken is een gemis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding