Is er op een dag op elke vraag een antwoord gegeven?

Zullen we op een dag alwetend zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op elke vraag kun je een antwoord geven, maar of dat het juiste antwoord is...

Het beste antwoord

Nee, mijn geschiedenisleraar zei altijd: ''Het enige wat je weet, is dat je niks weet!''
En dat klopt helemaal. De kennis die je opdoet in je leven is maar een minimum van alle kennis op de wereld. Er zal dus ook nooit op iedere vraag een antwoord zijn. Ieder antwoord lokt namelijk ook weer nieuwe vragen uit, en iedere nieuwe situatie ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Nee. Iedere vraag en antwoord zorgt voor nieuwe vragen. En bijv. een vraag over de toekomst (wie wint er vanavond) is onmogelijk met zekerheid te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet iedere vraag is te beantwoorden met een duidelijk antwoord.
Er gaan vaak vragen op deze site onbeantwoord gesloten worden.
Omdat daar gewoon geen antwoord op is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedere dag brengt weer nieuwe ontwikkelingen. Kijk alleen naar vandaag/vanavond, wat zullen er morgen weer veel nieuwe vragen zijn...... Nee dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er één ding in ons leven echt vast staat, is dat we nooit te oud zijn om te leren en dat we nog steeds, al ben je 100 niet alles weet en steeds weer wat nieuws hoort.
Alwetend zullen we dus nooit worden! Dat is in elk geval een vaststaand feit.

Er zijn in elk geval bij mij wel dagen dat ik op elke vraag antwoord kreeg, ligt er net aan hoeveel vragen je hebt. Als je maar weinig vragen stelt, dat zal iedereen wel eens hebben, ja, dan krijg je op die paar vragen altijd antwoord.

Toegevoegd na 2 minuten:
corr; dat we moet zijn ;'dat je'.
13 jaar geleden
Nee dat is onmogelijk denk ik. Mensen blijven ontdekkingen doen. En als je alles weet dan wordt je gek van de raakvlakken(gedachten die in je hoofd opkomen) van je kennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er zullen altijd vragen overblijven.

Er komt wel een dag dat niemand meer antwoord geeft op vragen die al oneindig vaak gesteld zijn.
13 jaar geleden
Nee, men zal zich altijd blijven afvragen wie de WK-kampioen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik geloof niet dat dit op 1 dag zal gebeuren.

Maar het gebeurd al continu. Op elke vraag komt er een antwoord.
Laat hierbij je tijdsfactor los, want die staat vaak in de weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is op elke vraag een antwoord te geven, maar de vraag is of dat het GOEDE antwoord zal zijn.

Ik denk niet dat we ooit alwetend zullen zijn, daarvoor zijn we veel te veel het product van de omstandigheden waarin we bestaan. We kunnen niet objectief, van buitenaf, naar ons bestaan kijken omdat we er zelf een onderdeel van zijn. Daarom zullen we ook nooit alle antwoorden kennen en boven ons eigen bestaan uit stijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik had een vraag en daar is binnen 14 dagen geen antwoord op gegeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra de mens weet hoe de piramide zijn gebouwd en waar het heelal eindigd en waarom de mensen een godsdienst hebben zullen ze ook de rest wel weten