Vinden jullie het belangrijk als je weet van wie je je plusjes krijgt?

Om niet te beinvloeden geef ik wel vaak plusjes maar zet het er niet bij dat ik dat was ,maar vraag me af of het van belang is om het wel te doen.Vaak merken mensen het wel aan de positieve reactie. denk ik dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Eigenlijk heb je hier wel een probleem(pje) te pakken.
Je ziet bij bepaalde vragen, dat heel vaak de zelfde mensen met de antwoorden eens zijn en daardoor duimpjes gaan uitdelen.
Het is soms bijna voorspelbaar wie het zijn.
Ik zie het vaak bij Marita, die vaak het zelfde antwoord geeft dan ik(vanavond nog),
Snel ben je dan geneigt om over en weer complimentjes te geven en puntjes.
Maar voor anderen is dat vaak erg klef, zeker als het regelmatig gebeurt.
Dan geef ik wel een puntje maar zeg er verders niets bij, ook niet mijn naam.
Van jou krijg ik ook wel eens puntjes zonder naam, want je weet eigenlijk wel wie er reargeren.
Het gebeurt regelmatig dat men elkaar trakteert, alleen al omdat men er het zelfde over denkt.
Is verders prima hoor, maar soms wil ik ook wel eens anoniem blijven en toch een puntje geven.
Maar aan de andere kant is het ook geweldig als je een puntje krijgt van mensen die je inmiddels graag mag enkel alleen maar van het reargeren en antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Niet echt belangrijk, wel leuk als er een reactie bij staat. Het bied je de mogelijkheid nog even te reageren of te bedanken, als je dat zou willen. Je merkt vaak dat er meer onderling contact komt, meer samenhang, meerdere reacties. En dat maakt het toch net iets persoonlijker en gezelliger op GV :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat wel prettig maar ik zou ook graag weten wie er minnetjes geeft want die zijn vaak anoniem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet nodig. Ik voel me zeer vereerd als mijn antwoord gewaardeerd wordt maar door wie maakt me niet uit, ik neem toch de moeite niet om een persoonlijk bedankje te schrijven.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik hoor liever wat er goed is aan mijn antwoord dan simpelweg te horen wie mij een plusje gegeven heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben af en toe wel erg benieuwd. Maar het niet weten wie de gulle gever was houd het nog lekker mysterieus :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef alleen een reactie bij mijn plusje wanneer ik iets bijzonders voel bij het gegeven antwoord: iets dat me extra raakt of een antwoord dat ik heel knap bedacht vind.
Vind ik het antwoord gewoon prima maar niet heel bijzonder, dan geef ik geen reactie bij mijn plusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Het maakt in principe niet zoveel uit wie de plusjes geeft, maar soms is het wel leuk dat je weet waarom de plusjes gegeven worden.
Met de minnetjes is dat nog sterker het geval. Dan weet je tenminste waarom je antwoord wordt afgekeurd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel leuk om te weten. Belangrijker vind ik het vaak om te weten WAAROM ik minnetjes krijg ; niet zozeer van wie, ook dat maakt niet uit, maar als men alleen maar een minduimpje geeft en er niet bij zet waarvoor, kun je er ook niks van leren ; dan kan het wel gewoon iemand zijn die de pik op je heeft ofzo. Sommige mensen worden volgens mij systematisch gemind, en vermoedelijk door steeds dezelfde persoon, zonder dat dat ook maar iets met het antwoord zelf te maken kán hebben. Heel kinderachtig, maar het gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo zeer wie een plusje danwel minnentje geeft, maar vooral waarom. Ik vind het leuk als er een reacties komen op vragen en antwoorden omdat je dan de reden achter een plus of min kan begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reacties met alleen "+1" mogen wat mij betreft best achterwege gelaten worden, dat zie ik zelf wel aan het duimpje, bezorgt me weer een onnodig mailtje en het is niet alsof ik iets doe met het feit dat die-en-die me een plusje gaf.
Uitleg, zeker bij minnetjes maar ook bij plusjes, is wel heel welkom, en dan kan je het er best bijzetten. Dan weet je ten minste wat je zwake en sterke punten zijn en daar heeft iedereen wat aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plusjes en minnetjes worden veel te veel aan mensen en niet aan antwoorden gegeven. Niet dat het me uitmaakt, is wem grappig om te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel leuk om te weten waarom mensen plusjes geven, maar dat hoeft niet. Wat ik belangrijker vind is waarom mensen minnetjes geven: zo kan je leren van je fouten en jezelf verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef vaak wel aan waarom ik een plusje of een minnetje geef. Dit doe ik omdat het zelf ook fijn vind om te weten. Wat ik wel vaak merk is dat degene die ik een minnetje geef, en waarbij ik mijn onderbouwing als reactie erbij geef, mij uit "wraak" ook een minnetje geeft. Beetje zielig..
Maar verder maak ik me nergens druk om en kan het me nou ook weer niet heel veel schelen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet belangrijk van wie, maar waarom ik de plusjes heb gekregen. Een soort opbouwende kritiek, net als dat ik het fijn vind als ik weet wie de negatieve duimpjes krijg en waarom.
Maar eerlijk gezegd doe ik dat ook niet altijd (niet bij plusjes en ook niet bij minnetjes)