Ik droom al 10 talle jaren dat mijn tanden afbrokkelen, iemand die bekend is met dat soort dromen en de betekenis weet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
10.5K

Het beste antwoord

Tanden staan symbool voor besluitvaardigheid en doorzettingsvermogen. 'Ergens je tanden in zetten'. Of: 'even goed doorbijten'. Waarschijnlijk zit je al een tiental jaren met dilemma's en moeilijke kwesties waarin het maar niet lukt om een goed, rechtvaardig besluit te nemen. En je weet: elke keuze is een beperking, dus het is of het één of het ander. Je kunt niet èn de kool èn de geit sparen. Het leven bestaat uit risico's nemen.
Daarom zul je 'je tanden moeten laten zien' en in sommigen kwesties nu even goed doorbijten.
Heb je ook last van 'knarsetanden' in je slaap?
Heel veel succes met het nemen van de juiste ' hap'.
Jij bepaalt de koers van je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

herkenbaar, ik droomde heel vaak dat mijn tanden heel los in mijn mond zaten en er bijna uit vielen. op internet heb ik wat rondgeneusd en het bleek te maken te hebben met het verlies van grip op iets. dus dat je je tanden er niet meer in kon zetten, je verloor de controle erover. wat dat mag wezen, kun je dan verder alleen zelf zeggen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens
ik droom ook heel vaak dat mijn tanden uitvallen, en inderdaad heb ik moeite met de controle loslaten
Nee,ik heb er geen verklaring voor.Je kunt wel allerlei maffe theorieën erop loslaten maar ik denk dat het gewoon een persoonlijke angstdroom is.Misschien ben je wel heel blij met je tanden of juist niet.Een mens droomt vaak over dingen die een rol spelen in hun leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze dromen kunnen betekenen dat je je misschien zwak of machtellos voelt, ook kan het over onzekerheid over je uiterlijk gaan.
Hoop dat het hielp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 'n flinke brug en een hele rij kronen en droom geregeld dat deze loslaten. Het is in 20 jaar nog nooit gebeurd...

Voor mij past deze droom in het zelfde rijtje als de volgende:
- dromen dat je zonder schoenen naar je werk gaat
- dromen dat je op een heel belangrijk moment maar steeds de trein / bus blijft missen
- dromen dat je zonder ondergoed op school rondloopt
- dromen dat je dat ene laatste tentamen nog steeds niet gehaald hebt en dat je dus eigenlijk helemaal geen diploma hebt.

Je bent een beetje onzeker in sommige situaties, bang om te falen. Daarom droom je dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog enige tientallen jaren en je droom komt absoluut uit. Tot troost kan ik je meedelen, dat jij er niets van zult merken.