Zijn de goden boos op ons?

Hoe komt het dat het weer in NL steeds extremer wordt?
Grootste droogte sinds 100 jaar. Enorme tropische stortbuien. Nu weer de ergste onweer die ik ooit heb meegemaakt.

Maar overal in en buiten europa zijn er overstromingen, natuurrampen, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen!

Is dit allemaal vanuit de opwarming van de aarde, of speelt er wat anders mee?
Zijn de goden soms boos op ons?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Je krijgt van mij wel een spiritueel antwoord. Jaren lang is er negativiteit gezaaid, en is er een enorme roofbouw gepleegd op de aarde.
Dan is het toch geen wonder dat er een keer geoogst gaat worden.
Zeker als je beseft dat alles met elkaar verbonden is, zowel mens als moeder aarde.
Er zal straks een tijd komen dat de wetenschap zal verstommen, en alle rampen zullen komen die we zelf over ons hebben afgeroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

De goden zijn echt niet boos op ons; ze willen alleen ook wel eens een verzetje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kan volgensmij eindigen in een discussie.
Omdat een gelovig iemand dus een ander argument heeft.

Volgensmij hadden ze 't op het nieuws ook over een
Rampen-seizoen?

Waarom zouden de goden boos op ons zijn?
De mens heeft zich nou eenmaal ontwikkeld in de economie.
Er zijn nieuwe verbeteringen gekomen.
Dus geen reden om boos te zijn?

De opwarming van de aarde speelt vast en zeker een grote rol.
Natuurlijke redenen zijn logisch in dit gebied.
Na een wetenschappelijk onderzoek zouden ze toch echt de oorzaak moeten vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze boos zijn, dan zijn ze bozer op Iran daar is 50 celsius...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zeggen de priesters en dominee's om je de kerk weer in te krijgen, maar nee, als atheïst zeg ik dat wij dit zelf hebben veroorzaakt met onze Co2 gassen, industrie, auto's etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn nou de gevolgen van die klimaatverandering die sommigen een sprookje blijven noemen; extremer weer.

Als we ervan uit gaan dat wij hieraan debet zijn, kunnen we ons gedrag nog aanpassen om te proberen het effect te verminderen. Middelen hiervoor zijn bijvoorbeeld schonere brandstoffen, minder vervuiling, energie-efficiëntere voertuigen en apparaten... Bijkomend voordeel is, dat we alsnog de wereld kunnen verbeteren, ook als eenmaal zou blijken dat dit niet het geval is geweest.

Als we ervan uit gaan dat dit volledig het gevolg is van externe factoren, en er dus niets is dat wij hieraan kunnen doen, dan zullen we het maar accepteren en over ons heen laten komen. Dat zou een grote gemiste kans zijn, als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die weergoden hebben we toch al lang afgeschaft!
Het is gewoon een natuurverschijnsel en daar zijn we ondergeschikt aan; al heeft de mensheid soms de idee dat we alles in de hand hebben. Dat is dus niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet waar:
Een lange droogteperiode beleefden Nederland en België het laatst in 1995 en 1996.

Als er al goden bestaan dan zijn die nu niet bozer op ons dan eeuwen geleden.
Je denkt toch niet dat natuurrampen iets is van de laatste jaren? Alleen al in onze streken:
Stormvloed van 1377
Sint-Elisabethsvloed (1404)
Sint-Felixvloed (1530)
Allerheiligenvloed (1570)
Stormvloed van 1703.

En waarom zouden de goden dan ergere rampen veroorzaken in vreselijke arme gebieden, zoals Bangladesh?
Hebben die bevolkingen de goden bozer gemaakt?

Orkanen, cyclonen, tyfonen, tornado's, die maken wij hier allemaal niet mee.
Wij vinden een fikse onweersbui al eng.
Oh jee, er vallen wat bomen om: jonge jonge, wat eng.

Hele beschavingen zijn verdwenen in de loop der eeuwen.
Als dat het werk van de goden was, dan zijn ze dus al vanaf het begin der mensheid boos op ons.

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens:
Hier in het zuiden van het land is er geen sprake van tropische stortbuien of ernstig onweer.
Heerlijk verfrissend buitje met wat licht aan de horizon, dat is alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
W.C. Fields: "Iedereen moet ergens in geloven. Ik geloof dat ik nog maar een drankje neem".

B.T.W: deze zomer is nog koel vergeleken met de zomer van 1947, dus waar heb je het over?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goden zijn absoluut erg boos op ons en dan speciaal op GV, omdat er zulke extreme dingen over ze worden beweerd!
Bijvoorbeeld,over het feit dat ze zouden bestaan, veroorzaken ze de ergste dingen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn optiek is het antwoord van doepie voor mij het beste antwoord.
Opwarming van de aarde, Co2, klimaatverandering, allemaal bangmakerij.
Maar dit is echt een vraag die veel discussie kan geven, iedereen heeft zijn eigen mening hier over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door die opwarming (paar graadjes) krijgen die goden te warme voeten en dan zetten ze de kraan open en zwaaien ze extra met hun hamer. Eigen schuld, dikke bult.