Waarom geven sommige mensen zo een stevige handdruk dat je uren daarna nog met een zere hand zit?

Zou dat zijn om indruk te maken, dat is dus gelukt, of kent iemand zijn eigen krachten niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan beiden zijn/. Dat is een beetje afhankelijk van wie het is. Er wordt geleerd in carrierecursussen ed dat een stevige handdruk een teken van zekerheid is en je daardoor overtuigend & doeltreffend overkomt. Dus iemand die richting management achtige banen zit zal waarschijnlijk geleerd hebben dat te doen (En wellicht niet weten dat krachtig niet betekent tot pulp drukken). Daarnaast zijn er mensen die met hun handen werken en soms echt niet door hebben hoe sterk hun handen zijn.

Mij was ook als kind al geleerd om een stevige handdruk te geven. Dat deed ik dan ook tot ik dat deed bij iemand die reumatisch was; sindsdien ben ik alert op de tegendruk. Je hebt natuurlijk ook mensen die hun kracht willen bewijzen.

Een stevige handdruk, staat voor zekerheid. Tenminste in mijn geval dan. Als jij een slap handje geeft, bijv bij een sol.gesprek, komt dan niet over en een stevige handdruk wel.

als dat mij overkomt gil ik vreselijk zodat de dader zich voor zijn/haar daad schaamt ik zegt waarom knijp je niet in die boom of aan die tak? heel erg pijnlijk is dat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100