Waarom geven sommige mensen zo een stevige handdruk dat je uren daarna nog met een zere hand zit?

Zou dat zijn om indruk te maken, dat is dus gelukt, of kent iemand zijn eigen krachten niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.6K

Antwoorden (10)

Het kan beiden zijn/. Dat is een beetje afhankelijk van wie het is. Er wordt geleerd in carrierecursussen ed dat een stevige handdruk een teken van zekerheid is en je daardoor overtuigend & doeltreffend overkomt. Dus iemand die richting management achtige banen zit zal waarschijnlijk geleerd hebben dat te doen (En wellicht niet weten dat krachtig niet betekent tot pulp drukken). Daarnaast zijn er mensen die met hun handen werken en soms echt niet door hebben hoe sterk hun handen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die hebben ooit ergens gelezen dat een stevige handdruk een betere indruk maakt dan een slap handje dat alleen de vingertoppen beroerd.

Alleen hebben ze het niet helemaal goed begrepen... die indruk moet niet achtergelaten worden IN de hand van degene die je knijpt maar in hun bewustzijn...

Gewoon iets van zeggen; " auw, je doet me pijn"
Dan nemen ze wel gas terug.
Dik kans namelijk dat ze zich er zelf niet eens bewust van zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Berenklauw: Een persoon die heel hard gaat nijpen in een hand komt slecht over, dit wijst op personen die zich enkel fysiek kunnen verweren & frequent verbitterd zijn

Zompig: Deze natte handdruk (door zweten, stress etc.) is rampzalig op eender welk vlak: solliciteren, liefde, noem maar op. Ga je handen niet vlug afdrogen aan je kleren vooraleer je schudt, maar voorzie jezelf op die omstandigheden.

Overtuigende: Een handdruk is een gebaar van cceptatie, wanneer je deze persoon een soort van vriendschappelijkheid wil meegeven kan dit door met je andere hand de elleboog aan te raken: hierbij betreed u het "domein" (=lichaam) van de persoon veel dieper. Dit is een gewaagde, maar dikwijls effectieve zet bij onderhandelingen, vrienden maken enz.

Slapjes: een zacht, slap handdrukje komt heel onovertuigend over & meestal beledigend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er gewoon een beetje aan hoeveel kracht iemand in zijn hand heeft.
Soms heb je grote sterke kerels,waarvan je een enorme handdruk verwacht en die blijkt enorm tegen te vallen.
En andersom is ook wel eens het geval.
En het is ook maar net hoe je elkaar de hand geeft,steek je die allebei goed in elkaar,dan valt het vaak wel mee.
Maar zit jouw hand maar half in de zijne,dan kan het wel eens pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij was ook als kind al geleerd om een stevige handdruk te geven. Dat deed ik dan ook tot ik dat deed bij iemand die reumatisch was; sindsdien ben ik alert op de tegendruk.
Je hebt natuurlijk ook mensen die hun kracht willen bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mannen vinden een ferme handdrukn mannelijk.
Maar als ze te hard knijpen duid dat juist op onzekerheid net als een heeel slap handje.
Als ze hard knijpen kunnen ze zich alleen met hun spieren verdediigen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stevige handdruk, staat voor zekerheid.
Tenminste in mijn geval dan.
Als jij een slap handje geeft, bijv bij een sol.gesprek, komt dan niet over en een stevige handdruk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een te stevige handruk is gewoon matcho gedrag heb het meegemaakt nog pijn in mijn hand heb me zelf langgeleden ook schuldig gemaakt ik had mij zelf een stevige handruk aangemeten toen ik in militaire dienst het verwijt kreeg een te slappe hand te geven,maar toen er bij een handruk met een dame haar ringen goed pijn deden was ik weer snel genezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het welgemeend is.

Liever een stevige handdruk van iemand krijgen of een 'afstandelijk tegenmijngoesting vingertje'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als dat mij overkomt gil ik vreselijk zodat de dader zich voor zijn/haar daad schaamt
ik zegt waarom knijp je niet in die boom of aan die tak?
heel erg pijnlijk is dat.